• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
امام جمعه کوهدشت در خطبه های نمازجمعه :

شورای نگهبان تضمین‌کننده حیات نظام اسلامی است

  • کد خبر : 77033
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
شورای نگهبان تضمین‌کننده حیات نظام اسلامی است
امام جمعه کوهدشت در خطبه های نماز جمعه هفته کوهدشت:شورای نگهبان تضمین‌کننده حیات این نظام است.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: راه اصلی، راه مستقیم و الهی است، خداوند متعال فیضش دائمی و هدایتش شامل همه موجودات بوده و شرط این هدایت و بهره‌گیری این است که بشر با اختیار خودش قبول کند که هدایت شود.

وی افزود: هر موجودی برای هدفی خلق‌شده و خلقتش عبث و بیهوده نیست، خداوند هر موجودی را که خلق می‌کند برای او هدایت تکوینی دارد، چراکه خداوند به‌غیراز خیر، برای بندگان نمی‌خواهد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به مظاهر و عوامل هدایت در قرآن، عنوان کرد: یکی از عوامل هدایت، ایمان به خداوند متعال بوده و این ایمان در انسان هرچه محکم‌تر باشد خداوند قلبش را به نور و راه روشن بیشتر هدایت می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان تضمین‌کننده حیات این نظام بوده و مانع این است که از خط قانون اساسی منحرف شویم و از این نظر بسیار اهمیت دارد.

طهماسبی با اشاره به وظایف و اختیارات شورای نگهبان، گفت: نظارت بر انتخابات از مهم‌ترین برنامه‌های شورای نگهبان می‌باشد، تضعیف شورای نگهبان هم‌سویی با دشمنان انقلاب است؛ سالروز تأسیس این شورا را تبریک عرض می‌کنیم و آرزوی توفیق و سربلندی این نهاد در انجام وظایف را داریم.

طهماسبی با اشاره به اهمیت سفر ریاست جمهوری به قاره آفریقا، گفت: منفعت سفر به این قاره بیشتر از سفر به قاره اروپا است، زیرا دارای موقعیت مهم جغرافیایی می‌باشد و معادن ارزشمندی دارد و هم صادرات و هم واردات مهمی می‌شود به این قاره داشته باشیم.

وی با اشاره به اوج علاقه و محبت ایرانی‌ها به مقام عظیم حضرت امام‌ علی (ع)، گفت: امسال راهپیمایی غدیر در سطح کشور و در سطح شهرستان کوهدشت بسیار حائز اهمیت بود و مهارت برگزاری جشن‌های مذهبی شاد، پاسخ به تهاجم به ارزش‌ها، برپایی جشن میلیونی، روند رشد معرفت دینی، حضور خانوادگی مردم از اقشار مختلف مردم در میهمانی غدیر، ایجاد همبستگی، وحدت و شادی و… از نکات ارزشمند آن به شمار می‌رود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به آمادگی لازم برای برپایی عزای اهل‌بیت (ع) در ایام محرم، بیان کرد: امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است‌ و عاشورا به معنای بیداری ملت‌ها، دفاع از دین خدا، در مقابل ظلم ایستادن و زنده کردن اسلام و قرآن می‌باشد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت گفت: مباهله روزی مهم در تاریخ اسلام و بزرگ‌ترین سند حقانیت شیعه روز و روز خاتم بخشی امام علی (ع) بود، هرچه داریم از برکت ولایت امیرالمؤمنین (ع) است.

انتهای‌پیام//.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=77033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.