• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

ضرورت برنامه‌ریزی دولت برای رفع کمبود آب لرستان/ حقوق‌های‌ نجومی پدیده‌ای فسادزا و مروج اشرافی‌گری است

  • کد خبر : 72536
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
ضرورت برنامه‌ریزی دولت برای رفع کمبود آب لرستان/ حقوق‌های‌ نجومی پدیده‌ای فسادزا و مروج اشرافی‌گری است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی دولت برای رفع کمبود آب لرستان، عنوان کردند:حقوق‌های‌ نجومی پدیده‌ای فسادزا و مروج اشرافی‌گری است.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خرم‌آباد با اشاره به شرایط تشکیل سازمان بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به‌فرمان امام راحل اظهار داشت: بسیج این شجره طیبه از آن‌چنان جایگاهی برخوردار است که هرچه گفته شود جا دارد و ما باید فکر، راه و عمل بسیجی را دنبال کنیم، بسیج در حالی تشکیل شد که به‌واسطه تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ استکبار ما را تحریم و تهدید کرد و در کمتر از یک ماه امام خمینی (ره) فرمان تشکیل سازمان بسیج را دادند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی افزود: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب از دل تهدیدها فرصت‌ها را به وجود آوردند و ضرورت وجود بسیج از آن‌چنان اهمیتی برخوردار است که امام ( ره) غفلت از ارتش بیست‌میلیونی بسیج را سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی، و غلبه این دو بر ملتی دانستند که بسیج نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب فکر و اقدام بسیجی را راه موفقیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانند چراکه بسیج یعنی حضور نیروهای متعهد، دانا، کاردان و کارآمد در همه میدان‌ها؛ باید از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان بسیج مستضعفین در کشور و ‌ استان لرستان که در طول این ۴۲ سال اقدامات لازم را در جذب، پذیریش، سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی تشکیل بسیج مستضعفین را انجام دادند تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حسینیه ثارالله مرکز استان جای تحسین دارد این دستاوردها همان ترجمان این جمله است که ما می‌توانیم با اتکا به نسل جوان، متعهد، دانا و توانا ارتقا فرهنگی و پیش رفت اقتصادی را رقم بزنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه شهدای هسته‌ای ازجمله شهید فخری زاده و شهریاری با تفکر بسیجی غیرممکن‌ها را ممکن ساختند، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و در آبراه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان حضوری مقتدرانه در برابر استکبار داشته و دارد و در جهاد خودکفایی با تکیه‌بر توان داخلی موفقیت‌های فراوان به دست آورده است ؛حضور مقتدرانه در حمایت از کشتی‌های نفت‌کش کشورمان و انجام کار صادرات و واردات حاکی از تفکر بسیجی است که حاکم بر نیروی دریایی است.

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: مسئله آب ملی است دشمن با به‌کارگیری نیروی رسانه و عملیات روانی و ادراکی به دنبال این است مردم را در مقابل قوای سه‌گانه بخصوص دولت سیزدهم قرار دهد تا مسئولان از اقدامات اساسی بازبمانند و جامعه به سمت تنش کشیده شود، همان‌طوری که رهبری فرمودند راهکار، جهاد تبیین و روشنگری است باید وارد عرصه شد برجستگان، نخبگان و فرهیختگان تبیین کنند.

وی بیان کرد: در تیرماه امسال که کمبود آب در لرستان و خوزستان مطرح گردید بنده به مسئولان کشوری اعلام کردم این دو استان دو اقلیم با سرنوشت مشترک هستند و هر تصمیمی که برای رفع مشکل آب خوزستان گرفته شود در مورد لرستان هم باید همان ملاحظات صورت بگیرد.

شاهرخی گفت: موضوع آب یک امر چندوجهی است نمی‌توان تک‌بعدی نگاه کرد؛ چند میلیون نفر در طول سال باکم آبی مواجه هستند، سال گذشته و امسال کاهش نزولات آسمانی کم‌آبی را مضاعف کرده است البته در مناطق خشک، کشت‌های آب‌دوست و صنایع آب بر، مثل فولاد احداث‌شده و این‌سو مدیریت است، این استان‌ها خشک هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: ما نباید از این دولت جدید که تازه روی کار آمده است بخواهیم سو مدیریت‌های گذشته را در مدتی کوتاه جبران کند روش آبیاری کهنه غرقابی بجای قطره‌ای بر مشکلات افزوده است که باز ضعف مدیریت است البته با برنامه بلندمدت و میان‌مدت می‌توان از وضعیت امروز خارج شد.

وی گفت: آب مسئله ملی است نگاه ملی، عزم ملی و تقسیم‌کار ملی می‌خواهد و نیازمند زمان منطقی است ما در استان ضمن هوشیاری و دقت در مطالبه حق آبه و رساندن زمینه‌های آبی به سطحی که به میزان و نرم کشوری است باید در مطالبه گری و شیوه سخن گفتن و بروز رفتارها هوشمندانه و ظرافتمندانه عمل کنیم، یکی از وظایف ما تذکرات به مسئولان استانی و کشوری است در این دو سال صدبار در کانال مختص نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با موضوع تخصیص آب، حق آبه تذکرات به مسئولان استانی و کشوری داده‌شده است هر ده روز یک‌بار تذکر داده‌شده است.

شاهرخی بیان کرد: مطالبه منطقی را از رسانه‌ها و نمایندگان، دانشگاهیان و حوزویان مشاهده می‌کنیم مطالبه گری منطقی و مبتنی بر اخلاق، در همین هفته با دفتر معاون اول ریاست جمهوری تماس گرفتم و تأکید کردم که در موضوع رفع کم‌آبی لرستان در کنار چهار استان دیگر قرار بگیرد و در برنامه‌ریزی‌ها برای رفع کمبود آب لرستان جز موارد باشد، با این تفاوت که ما کمبود آب نداریم کمبود ما عدم تکمیل سدها و فقدان شبکه آبیاریِ دشت‌های وسیع و دستگاه‌های پمپاژ آب برای انتقال آب رودخانه‌ها به زمین‌های کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق نجومی پدیده فسادزا است و اعتماد مردم را از بین برده و مروج اشرافی گری است، به‌طوری‌که این فساد می‌تواند به لایه‌های میانی جامعه وارد شود و این‌ها غیرقابل‌قبول است؛ حقوق نجومی پدیده‌ای زشت و ضد ارزش و نماد زیاده‌خواهی و زیاده‌طلبی و مظهری از فساد داخلی است بدون عذر و فوری و قاطع باید در همین بودجه ممنوع شود و در این زمینه گزارش به مردم داده شود.

برخورد با حقوق‌های نجومی، مطالبه مهم مردم و رهبری است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: دولت و قوه قضائیه قرار است با حقوق‌های نجومی برخورد کند که این مهم یکی از مطالبات مردم و رهبری است و قطعاً برخورد با این حقوق‌ها می‌تواند سبب برقراری و گسترش عدالت شود.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات در آذرماه، افزود: آمریکا همیشه بدعهدی کرده و خواهد کرد که در این راستا تلاش می‌کند با همدستان خود علیه ایران جوسازی کند اما قطعاً ایران در مذاکرات مقتدرتر حضور دارد.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: تجزیه برخی از کشورها ازجمله عراق و سوریه یکی از خواسته‌های دشمنان بوده و عدم تحقق آن سبب عصبانیت استکبار شده است.

وی بابیان اینکه فعالیت هسته‌ای با ترور دانشمندان متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: دشمنان تصور می‌کنند اگر دست به ترور دانشمندان هسته‌ای بزنند می‌توانند توقفی در برنامه‌های هسته‌ای ایران ایجاد کنند درحالی‌که دانشمندان زیادی در این مسیر تربیت‌شده‌اند که همان مسیر را ادامه می‌دهند.

حسینی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، بیان کرد: شهید مدرس بهترین الگو برای نمایندگان مجلس است که بسیار با بصیرت در این مسیر حرکت کرد و به درجه شهادت نائل آمد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به همکاری بسیج اصناف در نظارت بازار، خاطرنشان کرد: تنظیم بازار با کمک دستگاه‌ها و بسیجیان آغازشده و با رصد و نظارت می‌توان از تخلفات و یا گرانی‌های سلیقه‌ای جلوگیری کرد.

ضرورت ارائه برنامه‌های جذاب و قرآنی برای جوانان

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: بهشت برین برای انسان‌هایی که تقوا و حدود الهی را رعایت کنند زینت داده‌شده است، دنیا راه بوده و ما رهرو آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه خودسازی موجب اثرگذاری سخن انسان می‌شود، افزود: ما بایستی حریص در کسب علم و انجام عبادت درراه خدا باشیم، تقوای الهی و کنترل غضب انسان را به سعادت خواهد رساند.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت روز مجلس، عنوان کرد: بایستی همواره مجلسی‌ها قوانینی وضع کنند که اسلام و قرآن با آن مخالفتی نداشته باشد.

وی با اشاره به کارشکنی آمریکا و اروپا در مسئله برجام، تصریح کرد: ایران اسلامی از حق مسلم و از صنعت هسته‌ای که در پیشرفت کشور تأثیر دارد کوتاه نخواهد آمد‌.

طهماسبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت نخبگان علمی کشور، گفت: نخبگان علمی در مسیر پیشرفت ایران تلاش می‌کنند، کشور نیاز به کار عملی و پیشرفت علمی دارد، برخی مسائل کشور را به غرب گره‌زده‌اند که این درست نیست.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه مدیر باید برنامه داشته باشد، بیان کرد: بایستی برنامه‌های جذاب، قرآنی و اسلامی را برای جوانان جهت ارائه و پیاده‌سازی، آماده کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در برخورد با حقوق‌های نجومی، گفت: رئیس‌جمهور همکارانی انقلابی و نترس را منصوب کند و با این حقوق‌های نجومی که برخی مربوط به شرکت‌های دولتی است برخورد کند، متأسفانه این شرکت‌ها حساب‌رسی درستی ندارند که باید پیگیری و ساماندهی شود تا از فساد جلوگیری شود.

طهماسبی با اشاره به سفر روزهای آتی رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: کوهدشت شهرستانی انقلابی، صبور و نجیب است و مطالبه اصلی این مردم مسئله آب است.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج به معنای اخلاص، بصیرت، کار برای خدا و اولویت داشتن است، خط مقاومت برگرفته از روحیه و خط بسیج است.

بسیج تشکیلاتی فرامرزی در هر نقطه از جهان

حجت‌الاسلام مهدی سرلک، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز اظهار داشت: اساسی‌ترین رمز پیروزی و نقطه قوت و پیشرفت نظام انقلاب و نظام اسلامی تفکر ناب بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به قله‌های نهایی مادی و معنوی تکیه‌بر تفکر بسیجی است، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج در حقیقت به دنبال هویت بخشی به‌نظام و انقلاب اسلامی بود.

امام‌جمعه الیگودرز عنوان کرد: استمرار تفکر ناب بسیجی که مدنظر امام و شهدا است موجب پیشرفت عزتمندی و اقتدار ملت ایران خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز بسیج تشکیلاتی فرامرزی در هر نقطه از جهان در راستای فریاد آزادی خواهان و یاری‌رساندن به مظلومان جهان است.

سرلک گفت: بسیج ظرفیت عظیم و بی‌بدیلی است که امروز با تکیه‌بر آن راهگشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد شد، در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی بسیج این‌گونه تعریف‌شده است بسیج سیاسی هست ولی سیاست زده نیست چون سیاست ما عین دیانت ماست راه بسیج راه شهداست

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: بسیج پاسدار حریم حق و مرزبندی با دشمنان است، پرچم به دست بسیجیان به قله مادی و معنوی خواهد رسید و با تفکر بسیجی پرچم انقلاب اسلامی به دست رهبر جهان صاحب اصلی انقلاب و امام زمان (عج) واگذار خواهد شد.

وی گفت: آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به دنبال خیمه‌شب‌بازی و اجماع جهانی علیه انقلاب اسلامی هستند که در حقیقت اجماع شیطانی است چراکه چند کشور در مقابل بیش از ۲۰۰ کشور که بر حقانیت جمهوری اسلامی تأکیددارند ایستاده‌اند که کاری از پیش نخواهند برد.

سرلک بیان کرد: مستکبران جهان حضور برجسته جمهوری اسلامی و نقش انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا اذعان داشته و به دنبال هراس افکنی، کم‌رنگ نمودن اثربخشی نظام هستند که این توطئه مانند سایر توطئه‌ها شکست خواهد خورد چراکه مطالبه محقق قانونی مردم ملت ایران لغو تحریم‌ها همه تحریم‌ها به‌صورت یکجا می‌باشد.

امام‌جمعه الیگودرز گفت: برخورد با حقوق‌های نجومی مطالبه جدی رهبری و در راستای مبارزه با فساد اگرچه دولت قبل انگیزه و برخوردی در این خصوص انجام نداد ولی مردم انتظار دارم که دولت سیزدهم برخورد قاطع با ظلم فاحش افرادی که حقوق‌های نجومی در این اوضاع معیشتی مردم دریافت می‌کنند هستند

وی بیان کرد: شهید مدرس الگوی یک نماینده انقلابی و مردمی برای همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است چراکه اصلی‌ترین شاخصه شهید مدرس شجاع بودن و طمع نداشتن به مال دنیا بود که همه نمایندگان باید با الگوبرداری از این شهید درراه خدمت‌رسانی مردم تلاش نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.