• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
امام‌جمعه کوهدشت مطرح کرد:

ضرورت جهاد تبیین در برابر جنگِ ‌شناختی/ بزرگ‌ترین سرمایه نظام اعتماد مردم است

  • کد خبر : 73488
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
ضرورت جهاد تبیین در برابر جنگِ ‌شناختی/ بزرگ‌ترین سرمایه نظام اعتماد مردم است
امام جمعه کوهدشت با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در برابر جنگِ ‌شناختی،گفت: بزرگ‌ترین سرمایه نظام اعتماد مردم است.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های مهم انسان، خویشتن‌داری بوده و لازمه آن رعایت تقوای الهی و عمل به دستورات دین است.

وی افزود: تا خودسازی نکنیم، نمی‌توانیم بر دیگران اثر مطلوب را داشته باشیم، مسائل اخلاقی و معنوی بایستی بسیار موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت عملی رعایت شود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت فراگیر نمودن اخلاق و مهرورزی در جامعه، عنوان کرد: «اندوه و غم»، «خشم و عصبانیت» و «غیبت و تملق» از اوصاف حاسدان به شمار می‌رود و بسیار صفات خطرناکی هستند.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی این روزها فراموش‌شده است، معنای اصلی عدالت این است که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد، رهبر معظم انقلاب فرمود: علی‌رغم اینکه در بُعدهای زیادی پیشرفت داشته‌ایم ولی در برخی موارد نسبت بُعد عدالت عقب‌افتاده‌ایم، اگر عدالت نباشد نظام هستی متزلزل می‌شود، بایستی هرکسی رفتار و کردارش در جای مناسب خودش باشد، برخی که مسئولیتی قبول می‌کنند و به آن توجه ندارند یا اینکه لیاقت آن را ندارند، ظلم کرده‌اند.

طهماسبی گفت: رهبر معظم انقلاب بر این تأکید داشتند که جهاد امروز تبیین مسائل است پس به این جهاد تبیین بایستی توجه ویژه کرد؛ چراکه دشمن یک جنگ شناختی همه‌جانبه را علیه ایران به راه انداخته و به دنبال سیاه نمایی است، بایستی به‌درستی اوضاع را رصد کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برای پیشبرد جامعه، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه نظام اعتماد مردم است، امروز دشمن با جنگ شناختی و اقتصادی درصدد نامید کردن مردم هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت مطالبه گری به‌حق توسط رسانه‌های و سایت‌های خبری، گفت: مشکل ترافیک کوهدشت بایستی با پیاده‌سازی طرحی علمی، ساماندهی و برطرف شود، متأسفانه برخی سوبله پارک می‌کنند.

طهماسبی با اشاره به مذاکرات برجام بیان کرد: طرف مقابل به هر نتیجه‌ای برسند، به دنبال ملتهب کردن فضا هستند، پیام ما این است که آمریکا بداند ما درمانده نیستیم چراکه برنامه ما مشخص است و مسیر خود را ادامه می‌دهیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: روسیه در حال دفاع از منافع کشور خود می‌باشد و در قضیه اوکراین علی‌رغم اینکه بایدن زمان حمله روسیه را اعلام کرده بود، پوتین اقدامی هوشمندانه‌ای در این راستا داشت.

وی گفت: روحانیت لباس خدمت و تبیین دین با قناعت به تن کرده است و مدال افتخارش خدمت به مردم و سربازی امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.