• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مقام قضایی :

عبدالله مومنی به اصرار خودش به زندان رفت

  • کد خبر : 79372
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
عبدالله مومنی به اصرار خودش به زندان رفت
یک‌ مقام قضائی توضیحاتی را در رابطه با اجرای حکم عبدالله مومنی ارائه داد و از اصرار متهم برای رفتن به زندان خبرداد.

به گزارش کانون سبحان به نقل از قوه قضاییه، بعد از انتشار مطلبی از سوی یک فعال فضای مجازی در رابطه با اجرای حکم عبدالله مومنی و شرایط خاص خانوادگی او، زیدآبادی وکیل مدافع عبدالله مومنی اظهار کرد: موکلم بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم بعد از اعتراض ما در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

وی بیان کرد: ابتدای ماه جاری پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شد و موکلم هفته گذشته جهت اجرای حکم دعوت شد که امروز در مهلت قانونی حکم موکلم اجرا شد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه برای تعویق اجرای حکم فرد محکوم با وکیل او باید درخواست بدهند، گفت: هیچ درخواستی از سوی موکلم و یا خانواده وی در مورد تعویق زمان اجرای حکم به دادسرا ارسال نشده است.

زیدآبادی بیان کرد: طبق قانون ما بعد از اجرای حکم و در آینده درخواست استفاده از مرخصی و آزادی مشروط را به دادستانی خواهیم داد.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه درخواست تعویق اجرای حکم از سوی بنده و موکلم داده نشده است.

همچنین این گزارش حاکی است صبح امروز که عبدالله مومنی برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام مراجعه می‌کند قاضی اجرای احکام با توجه به شرایط خانوادگی وی به او اعلام می‌کند اجرای حکمش را برای مدتی به تاخیر می‌اندازد که با مخالفت و اصرار آقای مومنی برای اجرای حکم در روز جاری مواجه می‌شود. همین مورد روز گذشته به وکیل وی نیز ابلاغ شده بود، اما محکوم با اصرار خودش تمایل به اجرای حکم داشت.

بعد از انتشار ادعا‌هایی در مورد درگیری فیزیکی ماموران وظیفه با عبدالله مومنی در هنگام انتقال به زندان به دلیل یک ایراد حقوقی، یک مقام قضایی گفت: بعد از اجرای حکم محکوم، ماموران وظیفه مطابق آئین نامه موجود قصد انتقال وی به زندان را داشتند که این موضوع باعث درگیری لفظی بین محکوم و ماموران وظیفه شد که در پی این اتفاق با بالا گرفتن بحث کار برای لحظاتی به درگیری ختم شد.

این مقام قضایی ادامه داد: با پایان تنش بسیار کوتاه بین عبدالله مومنی و همراهانش با ماموران وظیفه حفاظت دادسرا وارد عمل شده و در حال تنظیم گزارشی از واقعه است. تمام فیلم‌های دوربین‌های مداربسته در حال بررسی است تا گزارش دقیقی از آنچه رخ داده آماده شود.

این مقام قضایی ادامه داد: ادعا‌های صورت گرفته مبنی براینکه صدماتی به محکوم وارد شده صحت ندارد و مطابق آئین نامه هنگام ورود متهم به زندان برای وی پرونده پزشکی تشکیل شده است که در این پرونده گزارشی مبنی بر ایراد صدمه از جمله به بینی و صورت آقای مومنی ذکر نشده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=79372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.