• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فراخوان پژوهشی 19 مهر برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد

  • کد خبر : 19338
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
فراخوان پژوهشی 19 مهر برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد

به گزارش“کانون سبحان”؛  حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان، امروز(11 آبان) در جمع خبرنگاران، گفت: فراخوان پژوهشی با عنوان 19 مهر و موضوع  سخن متناسب با نیاز جوانان در کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان توزیع شده است.   وی با اشاره به سخنان رهبر معظم […]

IMG09215088به گزارش“کانون سبحان”؛  حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان، امروز(11 آبان) در جمع خبرنگاران، گفت: فراخوان پژوهشی با عنوان 19 مهر و موضوع  سخن متناسب با نیاز جوانان در کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 19 مهر سال1391  در سفر به استان خراسان شمالی در خصوص کانون های فرهنگی وهنری مساجد، بیان کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه است و مسیر موفقیت را نمایان می کند.

حجت الاسلام موسوی، بیان کرد: فراخوان پژوهشی 19 مهر، به همت معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور و با همکاری کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان در همه کانون های فرهنگی وهنری توزیع شده است.

وی، ادامه داد: این پژوهش با موضوع سخن متناسب با نیاز جوانان، ویژه طلاب و روحانیون حوزه های علمیه، مبلغان، دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و فرهیختگان و صاحب نظران عرصه علم و فرهنگ برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی، بیان کرد: توسعه و ترویج بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون های مساجد، تولید محتوای متناسب با نیاز جوان مسجدی، شناسایی ظرفیت خای علمی وپژوهشی مساجد کشور در زمینه محتوای متناسب و ارزشمند، استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های جوانان محقق مسجدی در خصوص تبیین و تحقیق فرمایشان مقام معظم رهبری و زمینه سازی جهت بروز عرضه نوآوری ها، خلاقیت ها و ابتکارات محققین داعیان الی الله و مبلغان اسلام از جمله اهداف برگزاری این طرح پژوهشی است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان، افزود: قالب های پژوهشی علمی، ادبی، هنری(مقاله، کتاب و…) تعریف شده است.

سخنان رهبر معظم انقلاب در 19 مهر سال 1391 در خصوص کانون های فرهنگی، هنری مساجد:

من سفارش میکنم که کانون هاى فرهنگى – هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانون هاى فرهنگى – هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائى وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائى هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى – هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد…

منبع:شبستان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=19338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.