• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
 ائمه جمعه لرستان:

لرستان نیازمند اشتغالزایی و تحول با جهش است

  • کد خبر : 79983
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
لرستان نیازمند اشتغالزایی و تحول با جهش است
ائمه جمعه لرستان گفتند: لرستان نیازمند کارو تلاش شبانه روزی به جهت اشتغالزایی است، چراکه در این استان عقب‌ماندگی‌ زیادی داریم و لازم است مرکز نشینان به استان نگاهی همراه با تحول با جهش داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کانون سحان» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: رهبری امسال را به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند که این شعارها مخصوص یک سال نیست بلکه باید با تلاش مسئولان، فعالان اقتصادی، بهره‌گیری از نیروهای جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از امکانات طبیعی که در کشور و استان وجود دارد، تحقق این شعارها را مشاهده کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم با تلاش رئیس‌جمهور، جهادی فعالیت دارد تا از مشکلات مردم کاسته شود و سخن ماه راه‌آهن استان است که کلنگ این پروژه سال ۹۰ به زمین زده شد ولی به علت نبود اعتبارات تعطیل شد، این خط راه‌آهن جزء طرح‌هایی است که ۳۰ درصد آن تونل است و در نوع خود کم‌نظیر است و جزء اولویت‌های کار دولت سیزدهم قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: از دو ماه قبل اخبار حاکی از این بود که فعالیت در این طرح به‌کندی پیش می‌رود و معاون رئیس‌جمهور ۱۰ بهمن سفری به استان داشتند و از این طرح دیدن کردند ولی این دیدارها نتوانست مشکل این طرح ملی را برطرف نماید.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء مجری این طرح است که طلب‌های زیادی دارد که بدون تخصیص اعتبار ادامه این طرح امکان ندارد البته در سفر اول ریاست جمهوری چهار مؤلفه را ذکر کردم که با این مؤلفه‌ها لرستان تحول همراه با جهش پیدا می‌کند و انتظار ما این بود که ۵۰ درصد مصوبات سفر دوم هم اجرایی شود و الآن در آغاز سفر سوم باشیم.

شاهرخی گفت: درحالی‌که الآن ۲۶ ماه از سفر اول ریاست جمهوری به استان می‌گذرد و ما همچنان در باب سه طرح اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان استان مشکل اعتباری داریم البته باوجود کارهای زیادی که در استان پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته اما عقب‌ماندگی زیادی داریم و لازم است مرکز نشینان به استان نگاهی همراه با تحول با جهش داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: اینکه برخی از ماشین‌آلات این طرح به استان دیگری منتقل شد و خطر اتمام کار و تسویه‌حساب برای جمعی رقم بخورد این پاداش خوبی به این مردم نیست و این اتفاق به خاطر بی‌تدبیری، تعلل و هر چیزی قابل پذیرش نیست.

شاهرخی بیان کرد: این اتفاق کام مردم را در سال نو تلخ کرده و بنابراین هر سازمانی در این جهت قصوری دارد باید این را جبران کند، این طرح قرار بود ظرف سه سال به اتمام برسد و دو سال گذشته اما هنوز در این وضعیت هستیم و در این راستا با چند مقام کشوری تماس گرفتم و اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی افزود: مردم باشعور و با شور ما می‌دانند که این‌گونه رویدادها در قرارگاه فرهنگی، انقلابی، سیاسی و دینی نماز جمعه باید پیگیری شود و نباید زمینه شادی دشمن فراهم شود و گاهی کاستی‌هایی در برخی از استان‌ها سبب شادی دشمن می‌شود ولی استان ما که رهبری فرمود کانون تدین و انقلابی‌گری است، اجازه داده نمی‌شود که این کاستی‌ها دشمن را شاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: پیگیری‌هایی در این راستا صورت گرفته که در روزهای آینده نشستی در مرکز جهت رفع این مشکل صورت گیرد و دستور ریاست جمهوری در تشکیل جلسه‌ای می‌تواند این طرح را از این وضعیت خارج کند.

 

هدف دشمنان، اسلام‌هراسی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) بزرگ‌ترین خیری بود که به نیازمندان و مردم اطعام می‌داد و کمک به نیازمندان و فقرا را باید از امام حسن مجتبی(ع) یاد بگیریم.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و رعایت حرمت این ماه، افزود: مسافران درصورتی‌که در این ماه به مسافرت می‌روند نباید روزه‌خواری کنند و تظاهر به روزه‌خواری گناه است.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به بیانیه گروه هفت علیه ایران، عنوان کرد: هدف این گروه از انتشار بیانیه این است که ایران را کشوری جنگ‌طلب معرفی کنند درحالی‌که هیچ‌گاه ایران جنگ‌طلب نبوده است.

وی تصریح کرد: گروه هفت در بیانیه خود اعلام کرده که ایران موشک‌های بالستیک خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد که هدفشان از این کار این است که موجی از اسلام هراسی را در دنیا ایجاد کنند و با توجه به شکست این کشور در جنگ با اوکراین، سعی دارند تا با این اقدامات و بیانیه‌ها، شکست خود را بر گردن دیگر کشورها بیندازند.

حسینی با اشاره به‌روز جهانی آب افزود: همیشه در آیات و روایات سفارش شده تا از اسراف خودداری شود از همین رو با توجه به کم‌آبی در کشور لازم است در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

 

رفع بیکاری در کوهدشت نیازمند تلاش مسئولان است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در نخستین نماز جمعه سال جدید کوهدشت، اظهار داشت: مؤمن با برادران ایمانی خود آرام می‌گیرد، هرچه برای خودمان دوست داریم بایستی برای برادر مؤمن خود نیز دوست بداریم و هم‌چنین او را به غضب نیاورده و یاری‌دهنده و راهنمای او باشیم.

وی با اشاره به‌ضرورت وحدت و همدلی در جامعه، افزود: امروز روز وحدت امت اسلامی است، در شهرستان انتخاباتی برگزار شد، یک تکلیف اسلامی و انقلابی بود که همه باهم انجام دادیم، بایستی این برادری قرآنی و ایمانی را حفظ کنیم، ان‌شاءالله روح ایمان، تقوا و نیکوکاری در ما زیاد شود.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: سختی‌ها و گرفتاری‌ها، وسیله‌ای برای نمایان شدن اهل صدق و ایمان در جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: تولید ملی با کمک مردم تقویت پیدا خواهد کرد و جهشی قوی خواهیم داشت، برای رسیدن به یک اقتصاد مردم پایه بایستی برنامه‌ریزی کرد، برخورد بازدارنده با مفاسد اقتصادی در هر سطحی که باشد، اهمیت دارد.

طهماسبی با اشاره به شایعه‌پراکنی دشمنان علیه ارزش‌های دینی و ملی، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال فرمودند از خط مقاومت حمایت می‌کنیم، نکته‌ای که اهمیت دارد، مسئله اتحاد و امید است، برخی از تریبون داران باعث اختلاف‌افکنی هستند به‌جای اینکه مردم را امیدوار کنند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تحولات جنگ روسیه و اوکراین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی یک حرکت غافل‌گیر کننده و غیرقابل‌ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود، درنهایت خط مقاومت پیروز است.

وی گفت: رهبری انقلاب تأکید فرمودند که مجلس جدید دچار حاشیه‌سازی نشود، بایستی دقت شود برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاشی قوی داشته باشند.

امام‌جمعه کوهدشت گفت: با برنامه‌ریزی دقیق نماینده منتخب جدید و با همکاری مردم درزمینهٔ اشتغال و رفع کم‌آبی پیگیری کنند، شهرستان کوهدشت واقعاً نیاز به کار و تلاش شبانه‌روزی است، بیکاری در شهرستان زیاد می‌باشد.

وی بیان کرد: علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، جمهوری اسلامی ایران، همچنان استوار و بااقتدار در میدان است و آمریکا و دشمنان را نا‌امید کرده است و خط مقاومت نیز در جهان به‌پیش می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=79983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.