• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
یادداشت؛

مقایسه دو امت موسی و روح‌الله

  • کد خبر : 74710
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
مقایسه دو امت موسی و روح‌الله
ساعدپور نوشت:مردم عزیز ما در پرتو استقامت و وحدت رهبری مهر عزّت به پیشانی و ناسیه نورانی آن‌ها خورده است و وجه تمایز امت روح‌الله و امت بنی‌اسرائیل را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

به گزارش کانون سبحان، این دو امّت وجوه مشترک و جهات افتراقی با همدیگر دارند. به‌طورکلی یکی از جهات مشترک این دو قوم این بوده است که تا مرحله پیروزی کوچک‌ترین سستی و اهمالی از خود نشان ندادند. قوم بنی‌اسرائیل در پرتو صبر و استقامت و پایداری به پیروزی رسیدند: «وَ تَمَّت کَلِمَتُ رَبّکَ الحُسنی عَلی بنّی اِسرئیِلَ بِما صَبَروا» اعراف/137 و وعده نیک پروردگارت بر بنی‌اسرائیل، به خاطر صبر و استقامتی که به خرج دادند تحقق یافت.

ولی این قوم قدر استقلال، آزادی و تشکیل حکومت را ندانستند و فراموش کردند که پسران آن‌ها را می‌کشتند و دخترانشان را زنده نگه می‌داشتند؛ و این سخت‌ترین شکنجه جسمی و روحی برای آن‌ها بود: «یُذَبِّحُ اَبنآءَ هُم وَ یَستَحی نِساءَ هُم» قصص/4 پسرانشان را سر می‌بریدند و زنانشان را (برای کنیزی و خدمت) زنده نگه می‌داشت.

به‌محض پیروزی ایرادهای معروفشان شروع شد. ازجمله تقاضای تنوع غذایی کردند و علناً گفتند: ما به یک غذا اکتفا نمی‌کنیم: «موسی لَن نَصبِرَ عَلی طَعامٍ واحدِ» بقره/61 هرگز حاضر نیستیم به یک نوع غذا اکتفا کنیم. آن قوم بی بصیرت هدف عالی خود را در حد شکم تنزل دادند و به حضیض ذلّت افتادند و مُهر خواری بر پیشانی آن‌ها زده شد: «وَ ضُرِبَت عَلَیهِمُ اَلذِّلَةُ وَ اَلمَسکَنَةُ» بقره/61 هدف غایی و نهایی انقلاب توسط حضرت موسی اعلام شد و مردم بر اساس آن هدف حول محور آن حضرت انسجام پیدا کردند: «کَی نُسَبِّحُکَ کثیراً/وَ نَذکُرَکَ کَثیراً» طه/33-34 تا در تشکیل حکومت، خدا حاکمیت پیدا کند و تسبیح او زیاد شود و خدا را بسیار یاد کنیم.

در انقلاب اسلامی هم اهداف انقلاب توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل (ره) در قالب کتاب ولایت‌فقیه و سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و… بیان شد. در طول رهبری 25 ساله امام چه قبل از پیروزی و چه بعد از پیروزی به‌طور شفاف اعلام شد که ما دنبال حاکمیت خدا هستیم و می‌خواهیم توحید در مدیریت را اجرا کنیم.

البته این به معنای بی‌توجهی به معیشت و اقتصاد خرد و کلان نبود. امورات مادی مردم جزء اهداف میانی انقلاب بوده است. ولی هدف نهایی انقلاب منحصر به مسائل مادی نبوده و نیست. دنیای مادی با طرح محاصره اقتصادی و تحریم‌های شکننده می‌خواست مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند. ولی مردم فهیم و با بصیرت ما در طی 43 سال استقامت تاریخی، هدف نهایی خود را گم نکرده‌اند.

مردم عزیز ما استقلال و آزادی مشروع خود را با پیاز، خیار و… عوض نمی‌کنند و واقف‌اند که استقلال مملکت و آزادی آن‌ها در زیر پای 40000 هزار مستشار آمریکایی و صهیونیست له‌شده بود.

سران حکومت پهلوی می‌بایست مسائل جنسی بیگانگان را با زنان و دختران این مرزوبوم تأمین کنند. رژیم شاه می‌بایست از پول نفت این مملکت دو حق مأموریت به یانکی‌های آمریکایی می‌پرداختند: یک مأموریت به خاطر آن‌که از آن ور دنیا به ایران می‌آمدند و یک مأموریت هم به‌عنوان حق توحش. آمریکایی‌ها به زبان می‌آوردند چون ما در میان یک قوم وحشی انجام مأموریت می‌کنیم باید دوبله حق مأموریت به ما پرداخت شود. خوب است صداوسیما ریز وحشی‌گری‌های سازمان امنیت شاهنشاهی (ساواک) را بار دیگر برای نسل‌های بعد تشریح کند که چگونه آن سازمان جهنمی تسمه از گرده این مردم کشیده و نفس‌ها را در سینه‌ها حبس کرده بود. جا دارد مصاحبه حسین فردوس همکلاسی شاه که ریز جنایات شاه و دستگاه خائن او و سفارتخانه را بیان کرده دوباره پخش کنند.

البته تشییع‌جنازه باشکوه شهید حاج قاسم عزیز و سلام فرمانده به دنیا ثابت کرد که این مردم حاکمیت خدا و استقلال و آزادی‌ها را با پیاز، خیار و … عوض نمی‌کنند و می‌دانند برنامه دشمن این است که مهر ذلّت و مسکنت به پیشانی آن‌ها بزند. ولی به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی مهر عزّت و افتخار به پیشانی آن‌ها خورده است؛ و افتخار آزادگان دنیا این است که ماهم جزء محور مقاومتیم.

آری مردم عزیز ما در پرتو استقامت و وحدت رهبری مهر عزّت به پیشانی و ناسیه نورانی آن‌ها خورده است و وجه تمایز امت روح‌الله و امت بنی‌اسرائیل را در معرض نمایش قرار داده‌اند. این مردم استقلال و آزادی و قدرت نظامی و اقتدار معنوی در سطح جهان را با پیاز، خیار و … عوض نمی‌کنند. به یاری خداوند منان مسائل مادی هم حل خواهد شد ولی هدف را گم نخواهند کرد.

نام احمد نام جمله انبیاست چون‌که صد آید نود هم پیش ماست

آنکه کارد قصد گندم بایدش کاه خود اندر تبع می‌آیدش

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74710
  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل
  • 349 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
  1. تحلیل بسیار جامعی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.