• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
یادداشت؛

وحشت غرب از الگوی سپاه

  • کد خبر : 76480
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
وحشت غرب از الگوی سپاه
سپاه که مولود انقلاب اسلامی است، با اتکاء به ایمان، خودباوری و استعدادهای درونی خود و با عبور از آزمون‌های دشوار ‌و کارزارهای سخت تبدیل به یک نیروی راهبردی، با توان تولید قدرت بازدارندگی بالا، برای ایران و متحدان منطقه‌ای آن شده است.

به گزارش کانون سبحان، آنچه قدرت‌های استکباری را به واکنش و تکاپو در برابر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وا‌داشته است؛ توانمندی‌های متمایز و انحصاری این نیروی نظامی چندوجهی است نیرویی که تمایز و عدم تقارن با دیگر نیروهای نظامی دنیا را از تعالی انقلابی یافته است؛ انقلابی که باقدرت نرم و فرهنگی بی‌انتهایی که نشأت گرفته از ذات اسلامی آن است و توانسته دنیای مادی را تکان دهد و با تحول در آحاد انسان‌ها، احیاگر انسان الهی و پایه‌گذار جامعه، دولت، نظام و تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی شده است هر چه از آغاز انقلاب اسلامی ایران گذشته، قدرت سخت برگرفته از تعالیم و اراده الهی نهفته در ذات این انقلاب، بروز و ظهور بیشتری یافته و توأمان باقدرت نرم، گسترش آن در سطح منطقه و جهان تبدیل به واقعیتی انکارناپذیر شده؛ چه در ساختار و چه جهان‌بینی، در تعارض جدی با منافع ابرقدرت‌ها قرارگرفته و تنه‌اش به تنه استکبار شرق و غرب مسلط بر دنیا، خورده است و تاکنون هم این برخورد که ناشی از خاستگاه اسلامی این انقلاب است؛ کماکان ادامه دارد.

سپاه که مولود انقلاب اسلامی است، با اتکاء به ایمان، خودباوری و استعدادهای درونی خود و با عبور از آزمون‌های دشوار ‌و کارزارهای سخت تبدیل به یک نیروی راهبردی، با توان تولید قدرت بازدارندگی بالا، برای ایران و متحدان منطقه‌ای آن شده است این را باید مرهون محوریت بینش ولایی و قدرت نرم برگرفته از فرهنگ اسلامی، درحرکت به سمت قله‌ها دانست. سپاه پاسداران متفاوت از نیروهای کلاسیک نظامی جهان، از جهت باورهای دینی، مردم پایه بودن، محبوبیت، قدرت سازماندهی منطقه‌ای، اثرگذاری جهانی و الهام بخشی، است؛ به همین خاطر، غرب استکباری به وحشت افتاده و درواکنشی دیوانه‌وار سعی در مهار نفوذ پردامنه منطقه‌ای و حتی جهانی آن، از راه اتحادهای به‌اصطلاح جهانی! دارد غافل از آنکه، سپاه به‌مثابه یک نیروی در تراز انقلاب اسلامی با فرماندهی حکیمی بی‌بدیل راه خود را دقیق و حساب‌شده پیموده و از قدرتی درون‌زا و مستقل، متکی بر باورها و اعتقادات الهی مردم، بهره می‌برد و این راه نجات‌بخش را استوارتر از همیشه می‌پیماید؛ راهی که آن را هم بر لبه‌های تکنولوژی صنعت نظامی روز دنیا، به رخ جهانیان می‌کشد و هم در چشم ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه و آزادی خواهان جهان، عزیز و صاحب جایگاه والا نموده است.

هراندازه دشمن در تقابل و تخریب سپاه از در عداوت و خوی سلطه گری برآمده است به همان اندازه بر عظمت و بزرگی این نیروی الهی، افزوده‌شده است و تجربه تاریخی این قبیل تقابل‌ها نشان داده که در جریانی معکوس، تحرکات غرب علیه سپاه پاسداران به روند جهانی‌شدن آن، کمک شایانی خواهد نمود! به صورتی که سپاه تبدیل به الگوی عینی و تجلی واقعی پیشرفت و توانمندی‌های انقلاب اسلامی در ساحت‌های مختلف نظامی، امنیتی، علمی_تحقیقاتی، صنعتی، سازندگی و فرهنگی شده است و نه‌تنها منطقه غرب آسیا که تمام دنیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان قدرتی که استکبار جهانی، برای مهار آن به استیصال افتاده است؛ خواهند شناخت. نهاد مقدسی که سپاه جهانی شده قدس را باید گوشه‌ای از قابلیت‌های آن و سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی را نماد تام و تمام یک سپاهی دانست. اسطوره‌ای که رهبر انقلاب در توصیف مختصات شخصیتی‌اش، تعبیر به مکتب حاج قاسم می‌نمایند. به سبب همین الگو شدن سپاه در ابعاد مختلف قابلیت و توانمندی است که هر ایرانی، بلکه؛ هر آزاده‌ای در سراسر جهان باافتخار ابراز می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.