• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

چشم هایی که روی یک هنربسته ماند/گفتگو با «یاسر زالپور» هنرمند کوهدشتی

  • کد خبر : 15954
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
چشم هایی که روی یک هنربسته ماند/گفتگو با «یاسر زالپور» هنرمند کوهدشتی

به گزارش “کانون سبحان” گفتگوی سایت حکمت با هنرمند شهرستان  کوهدشت جناب آقای استاد  یاسر زال پور تقدیم می شود: زمانی که خداوند مهر کتابت قرآن کریم را در دلم نهاد ، قلم برداشتم تا به پاس شکرگزاری از لطف و محبت خداوند کتابت قرآن کریم را آغاز کنم. گویند : از او به یک […]

2015-07-19_083844به گزارش “کانون سبحان” گفتگوی سایت حکمت با هنرمند شهرستان  کوهدشت جناب آقای استاد  یاسر زال پور تقدیم می شود:

زمانی که خداوند مهر کتابت قرآن کریم را در دلم نهاد ، قلم برداشتم تا به پاس شکرگزاری از لطف و محبت خداوند کتابت قرآن کریم را آغاز کنم. گویند : از او به یک اشاره از ما به سر دویدن ، اما من میگویم : از خداوند به یک اشاره از ما به سر که هیچ ، به دست و پا و سرو سینه خزیدن ! این پروژه به مدد و همکاری عزیزانی که از موقعیت مالی خوبی برخوردار هستند میسر خواهد شد باشد که نیک فرجامی برای خود آنها باشد.لازم به ذکر است که بزرگوارانی که به پیشبرد کار از لحاظ مالی کمک نموده اند ، علی رغم میل باطنی شان ، نام آنها در کتاب به عنوان حامیان اثر درج خواهد شد.

این کتاب به خط شکسته در ابعاد ۳۰*۵۰ با قطع سلطانی به قلم تحریر در آمده و تمامی صفحات آن از نظر ترکیبی با یکدیگر متفاوت هستند.کلمات الله و آیات مشهور و محبوب قرآنی که گاه در بین مردم جایگاه ضرب المثل بافته اند ، به رنگ آلبالویی نگارش یافته است و کلمات الله از تمامی کلمات و نوشته های این کتاب درشت تر نوشته شده است. تذهیب آب طلای اثر توسط خانم لیلا جاهر زیر نظر استاد رامین هراتی انجام میگیرد

در حالی که این پروژه مدتهاست آغاز شده است و آوازه آن در شهرستان پیچیده است ، اما مسولین شهرستان هیچ یک برای دیدن آن حضور نیافته اند.اگرمسولین شهرستان مکانی مناسب و درخور این اثر تهیه نمایند که اثر در شهرستان می ماند در غیر این صورت ، اثر به آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.


محل بازدید از قرآن : پاساژ صمصام – طبقه دوم

شماره تماس : ۰۹۱۶۶۶۰۲۸۶۵ یاسرزالپور


 کتابت قرآن اگر چه از لحاظ معنوی کاری بزرگ و پاداشی عظیم دارد اما چیزی که نباید نسبت به این امر فراموش شود سختی کار و هزینه های این اثر می باشد.انسان هرچقدر هم با نیت خالص قدم در راه همچین کاری بگذارد از سختی های آن بی نصیب نخواهد ماند.اما چیزی که این سختی را به چشم می آورد و یا شاید هم آن را دوچندان میکند چشم هایی است که این روز ها بر این اثر بسته مانده است.گاه می توان از بنر های انتصابی کاست و بر درجه فرهنگ و هنر افزود!

آری اینجا همان جایی است که هنر ، هرچقدر هم که خدایی باشد ، آخرین چیزی است که برایش هزینه میشود !اینجا همان جایی است که صاحب اثر نگران خانه اثرش می شود !

کاش باز شوند…همان چشم هایی که بسته اند.

DSC05934

DSC05930

DSC05928

DSC05936

DSC05929

گزارش و عکس: علیرضا میره زاده

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.