• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
یادداشت؛

یادداشت؛ چگونگی مهار اغتشاشات 1401 توسط مقام معظم رهبری

  • کد خبر : 76975
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
یادداشت؛ چگونگی مهار اغتشاشات 1401 توسط مقام معظم رهبری
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل نوشت: به لطف خدای متعال مردم آگاه و انقلابی پشت سر رهبری قرارگرفته‌اند که اگر دیگران در آینه شفاف نیرنگ‌ها را نمی‌بینند ایشان از خشت خام توطئه‌ها را نظاره‌گر است.
 به گزارش کانون سبحان، رهبری‌های داهیانه آقا پیش‌بینی امام راحل(ره) که فرمودند: انقلاب اسلامی به بن‌بست نمی‌رسد چون در میان شما آقای خامنه‌ای وجود دارد را به اثبات رسانده است. مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را از گردنه‌ها، گردونه‌ها و پیچ‌های خطرناک تاریخی عبور می‌دهد که به لطف خدای منّان آسیبی به مملکت نمی‌رسد.

مدیریت و رهبری‌های آقا دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی را به اعجاب و اعتراف واداشته است به‌طوری‌که به زبان آوردند که ما سال‌ها روی یک پروژه براندازی کار می‌کنیم ولی با یک ابر مرد به نام خامنه‌ای مواجه می‌شویم و به‌راحتی نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند.

نمونه بارز این طراحی‌های خطرناک، اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بود که طراحی طوری ترکیبی و حساب‌شده طرح‌شده بود که آقا فرمودند: من به مهندسی این اغتشاشات آفرین می‌گویم ولی محاسبات آن‌ها را احمقانه می‌دانم. آن‌ها فکر کردند مشکلات اقتصادی، مردم را کلافه و به ستوه آورده و به‌راحتی در مقابل نظام قرار خواهند گرفت. ولی قضیه عکس شد، فکر می‌کردند مسئولین با فحش‌های چاله‌میدانی از میدان خارج می‌شوند ولی محکم ایستادند، فکر می‌کردند با دلارهای نفتی می‌توانند مردم باشرافت ایران را بخرند ولی نتوانستند و روی پناهندگی یک عده بازیگر سینمایی و ورزشی حساب بازکرده بودند که پناهندگی آن‌ها جوان‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ و حال اینکه پیروان بی‌شمار مکتب سلیمانی و شهید حججی باصلابت‌تر و محکم‌تر از این تصورات غلط هستند.

در اینجا جا دارد رهبری‌های آقا جهت خنثی کردن آن اغتشاشات به‌طور اختصار بیان شود. حضرت آقا با توکل بر خدا به پشتوانه مردم آگاه و همیشه درصحنه، آن اغتشاشات را خنثی کردند و خنثی کردن آن اغتشاشات مراحلی را طی کرد: ۱- بیان فرمودند که این فتنه از پیش تعیین‌شده بوده است. اگر مرگ آن دختر هم نمی‌بود، از سوژه دیگری استفاده می‌کردند. در این بیان عمق توطئه برای مردم روشن شد در این زمینه اغتشاش را به جنگ احزاب تشبیه فرمودند. در جنگ احزاب که در صدر اسلام بر رسول خدا تحمیل شد تمام احزاب و قبیله‌های مختلف توسط مشرکین مکه سازمان‌دهی شدند و به مدینه حمله کردند. آن‌ها کار را تمام‌شده می‌دانستند ولی ضربه علی(ع) بر پیکر عبدود و استقامت مردم خداجو منجرّ به اضمحلال و تلاشی دشمن شد. آقا فرمودند: در این اغتشاشات دشمن که با تمام ظرفیت به میدان آمده است با توکل بر خدا با شکست مواجه خواهد شد.

۲-آقا به خطر افتادن امنیت را به مردم گوشزد کردند. امنیت برای یک ملت متمدن و بافرهنگ از نان شب و آب خوردن هم واجب‌تر است. دشمن در بازار و مراکز دانشگاهی و مرزها و…امنیت را در معرض مخاطره قرار داده بود و مردم بصیر هم اهمیت قضیه را دریافت کردند.

۳-در مرحله بعد وقتی‌که نیروهای امنیتی و مردم بر اوضاع مسلط شدند، به‌عنوان فرمانده‌کل قوا امر فرمودند که صف مردم ناآگاه با اغتشاشگران برانداز را جدا کنید. با این بیان به مردم تفهیم شد که بعضی‌ها مرز اعتراض و اغتشاش را نمی‌دانند و نباید همه را با یک چوب راند؛ و در این مرحله مردم معترض صفشان را جدا کردند و پشت اغتشاشگران در داخل کشور خالی و زمینه برخورد قاطعانه با اغتشاشگران مهیا شد.

۴- باظرافت همراه با عدالت دشمن را تهدید کرد و فرمودند: قوه قضائیه و نیروهای امنیتی باید به میزان مشارکت اغتشاشگران با آن‌ها برخورد کنند. همه قوای دخیل در مسئله، قاطعانه وارد شدند و نظام منحط سلطه و پادوهای آن‌ها را پشیمان کردند.

۵-در این مرحله روی وحدت و یکپارچگی امت مسلمان و ایران اسلامی تأکید فرمودند. شگرد نخ‌نمای دشمنان از قدیم‌الایام برای حکومت کردن، تفرقه انداختن بوده و هست؛ و لذا وحدت همواره حیاتی است. اگر دشمنان در میان توده‌های مردم مسلمان تفرقه بیندازند به مطامع شوم خود خواهند رسید. آن‌ها برای اهداف استعماری خود سعی می‌کنند دعواهای حیدری و نعمتی را در میان مردم رواج دهند. بستر این دعواهای خانمان‌سوز، باندبازی اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها است؛ و حال اینکه حضرت آقا فرمودند تاکنون خروجی خوبی نداشته است. هرچند بعضی از مرحله باندبازی گذشته و خروج از حاکمیت را به اوج رسانده‌اند.

۶- در آخر هم فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند. دشمن بر اساس انگاره نگاری‌ها، دروغ و تهمت را برای جابجا کردن و به‌اصطلاح پروپاگاندای ذهن مردم از طریق سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… در دستور کار خود قرار داده است؛ و اگر با آن‌ها در قالب جهاد تبیین مقابله نمی‌شد خطر جابجا شدن ذهن مردم و عوض شدن جای شهید و جلاد در پیش بود.

در این مرحله تمام نیروهای انقلابی که به نحوی قدرت تبیین در زمینه‌های مختلف را داشتند به میدان آمدند و در جهت حراست از ذهن مردم که از پاسداری مرزها و خیابان‌ها مهم‌تر و حساس‌تر بوده و هست سعی وافر مبذول داشتند. به لطف خدای تبارک‌وتعالی حقایق و واقعیت‌ها برای جوان‌ها روشن‌تر شد. در آن صحنه شکست مفتضحانه و فاحش نصیب دشمنان انقلاب اسلامی شد؛ و نیروهای انقلابی شگرد ماندن درصحنه را با توده‌های چند ده‌میلیونی به زیبایی مرور کردند؛ و طراحان و پادوهای مفلوک آن‌ها را به کما بردند؛ و بار دیگر به همگان ثابت شد که سکان‌دار کشتی پرتلاطم انقلاب اسلامی یعنی حضرت آقا عالم به زمان است و پیشاپیش دست دشمنان را می‌خواند و باعث می‌شود که اشتباهات مردم را از پای درنیاورد.

الآن که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایمان و امید مردم را مورد هدف قرار داده است و اگر این دو از صفحه دل و ذهن مردم محو شود چیزی برای مملکت نمی‌ماند و مردم به‌راحتی صحنه را خالی خواهند کرد، آقا در مرقد مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دو مشخصه بارز امام راحل را ایمان راسخ به خدا و امید محکم دانستند و به مردم فراخوان دادند که این دو مشخصه را در خود تقویت کنند و شعار ما می‌توانیم را سردست بگیرند و امید به آینده روشن انقلاب اسلامی داشته باشند که الحمدالله این ایمان و امید هرروز تقویت می‌شود. به لطف خدای متعال مردم آگاه و انقلابی پشت سر رهبری قرارگرفته‌اند که اگر دیگران در آینه شفاف نیرنگ‌ها را نمی‌بینند ایشان از خشت خام توطئه‌ها را نظاره‌گر است.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76975
  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل
  • 246 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.