• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

امام جمعه رومشکان خطاب به مدیر آموزش پرورش استان لرستان : آموزش و پرورش رومشکان را سروسامانی بدهید! .

  • کد خبر : 37273
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱:۳۳
امام جمعه رومشکان خطاب به مدیر آموزش پرورش استان لرستان : آموزش و پرورش رومشکان را سروسامانی بدهید! .

خطبه اول : عبادی امام جمعه محترم شهرستان رومشکان حضرت حجت الاسلام و المسلمین جمیاری در ابتدای خطبه خود و سایر نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت و توصیه نموده و فرمودند : قیام سیدالشهداء از روز آغاز تا بحال ادامه دارد و حتی تازه تر می شود و تا آخر دنیا طراحی شده است […]

photo_2016-10-22_01-29-43

خطبه اول : عبادی

امام جمعه محترم شهرستان رومشکان حضرت حجت الاسلام و المسلمین جمیاری در ابتدای خطبه خود و سایر نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت و توصیه نموده و فرمودند : قیام سیدالشهداء از روز آغاز تا بحال ادامه دارد و حتی تازه تر می شود و تا آخر دنیا طراحی شده است چرا سیدالشهداء قیام کرد ؟ چرا بچه هایش را به اسارت بردند ؟ اینها نیاز به اذن معصوم (ع) دارد و اجازه هم داد در زمان امام حسین (ع) اسلام ظاهرش مانده بود و داخلش خالی بود و جزء اسم اسلام چیزی از آن نمانده بود . امام حسین (ع) فرمودند : من باید امت اسلام را اصلاح کنم و گرنه اسلام خود دینی کامل و اصلاح شده است تمام ماجرای کربلا درسی فراموش نشدنی و ماندگار برای اسلام و مسلمانان است از معرفی خود گرفته که می فرمود : من فرزند پیامبرم یعنی من اسلام هستم تا جلوگیری از آغاز جنگ توسط یکی از یاران خود که می خواست شروع کننده جنگ نباشد و هدف سیدالشهداء مبارزه با ظلم و ظالم بود چرا که ظلم باعث می شود اسلام توخالی شود و امروز هم ظلم وجود دارد بطرق مختلف مثل ظلم اجتماعی و سیاسی و کسانی که بعنوان جناح هر کاری می کنند نمونه ای از ظلم های سیاسی است و خطبه اول را با روضه ای برای امام حسین (ع) به پایان رساندند .

خطبه دوم : سیاسی

امام جمعه محترم شهرستان رومشکان در ابتدای خطبه دوم بعداز حمد و ثنای خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) ابتدا خود و سپس سایر مومنین را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده و فرمودند : خطبه دوم در رابطه با مباحث سیاسی و منطقه ای و بین المللی است همان طور که در قرآن کریم سوره فرقان آیه 52 آمده : (فلا تطع الکافرین وجاهدهم به جهادا کبیرا): (پس هرگز از کافران اطاعت نکن و بوسیله قرآن با آنان جهادی بزرگ نما) می فرماید او خدایی است که ظلمت شب را چون لباس و پوششی قرار داده که آدمی را در برمی گیرد و خواب را مایه آسایش بشر نموده (چون انسان در طول خواب از هرعملی منقطع می شود و به استراحت می پردازد) و روز را موجب حرکت و جنبش برای طلب روزی قرار داده است . و اوست خدایی که بادها را می فرستد تا قبل از آمدن باران رحمتش ، بشارت آن رابیاورند و در ادامه می فرماید مائیم که از جو بالای زمین آب پاکیزه باران را نازل می کنیم که هم طاهر است و هم مطهر، یعنی هم خود باران پاکیزه است و هم پاکیزه کننده غیر خودش می باشد و همه آلودگیها و کثافات را می زداید. آنگاه به علت نزول باران اشاره می کند و می فرماید ما باران را نازل می کنیم تا بواسطه آن سرزمینهای خشک و بایر، سبز و خرم شوند و مخلوقات خداوند شامل چهارپایان وانسانها همگی از آن سیراب شوند و این نمونه ها حالت و وضعیتشان نظیر همان مسأله گستردن سایه و دلیل بودن آفتاب بر آن و از بین بردنش به وسیله آفتاب می باشد و نیززنده شدن زمین مرده به وسیله باران یادآور زنده شدن نفوس به وسیله ایمان است . در ادامه می فرماید ما آب را میان ایشان می گردانیم ، یعنی باران گاهی بر یک قوم می بارد و گاهی بر قوم دیگر تا همه بتواند از نعمت آن برخوردار شوند و چنانچه باران فقط بر یک سرزمین می بارید و یا بر سرزمینی اصلا نمی بارید در هر صورت باعث هلاکت ایشان بود، پس مردم باید متذکر این نعمت باشند و شکر بجا آورند، ولی بیشترمردم در برابر نعمات الهی ناسپاس هستند. آنگاه خطاب به رسول خدا ص می فرماید: ما اگر می خواستیم در هر آبادیی رسولی را مبعوث می کردیم تا رسالات ما را ابلاغ کند اما به جهت مصلحت و نیز به دلیل مقام ارجمند و منزلت عظیمی که تو در نزد ما داری ، تو را به سوی تمام قراء عالم ، مبعوث نموده ایم . پس تو بوسیله قرآن با دشمنان جهاد کن و مطیع کافران مباش ، چون اطاعت ازایشان این سنت عام هدایت را باطل می سازد و تو باید نهایت جد و جهد خود را در تبلیغ رسالت خود بکار ببری و به وسیله قرآن با آنها اتمام حجت نمایی . لذا مثل رسالت الهی در بر طرف نمودن حجاب جهل و عفلت از دلهای مردم به وسیله اظهار حق و اتمام حجت ، درست به مانند آفتاب است در دلالت بر سایه گسترده شده ورفع آن سایه و نیز مانند مثل روز است نسبت به شب و یا باران نسبت به زمین بایر ومخلوقات تشنه ، پس همه این آیات در مقام توضیح و تبیین معنای رسالت و تشبیه آن بود و همانطور که پیامبراکرم (ص) فرموده : جهاد دو.

نوع است جهاد اصغر و جهاد اکبر با توجه به آیه ی فوق مقام معظم رهبری (مدظله العالی )جهاد کبیر را نیز تفسیر نمودند و آن مقابله با ظالم مثل آمریکا و اسرائیل و اطاعت نکردن از آنان است و در مباحث سیاسی اشاره ای داشتند به جابجایی فرماندار رومشکان و فرمودند : همانطور که امیرمومنان علی (ع) فرموده جاه و منصب ماندگار نیست وگرنه جایی برای ما نمانده بود جایگاه سیاسی پایدار نیست و پایدار نخواهد بود و تشکری داشتند از خدمات فرماندار اسبق آقای دکتر محمدی نژاد و خیر مقدمی داشتند به فرماندار جدید و از ایشان خواستند به مسائل مهم از جمله شرکت نکردن مسئولین در نماز جمعه ، درست کردن جاده و سر و سامان دادن به مسجد نیمه کاره اهتمام بیشتری داشته باشند و خطابی نیز به مدیرکل محترم آموزش و پرورش داشتند و از ایشان خواستند ظرف هفته اینده آموزش و پرورش رومشکان را سروسامانی بدهند .

مناسبت ها :

مناسبت اول : شنبه یکم آبان ماه سالروز شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی است که به فرموده امام (ره) ذخیره ای برای انقلاب بود .

مناسبت دوم : چهارم ابان ماه اعتراض امام (ره) علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون

مناسبت سوم : پنج شنبه بنا به روایتی شهادت امام زین العابدین (ع) است که باید شان این روز رعایت گردد .

photo_2016-10-22_01-29-27 photo_2016-10-22_01-29-34 photo_2016-10-22_01-29-37 photo_2016-10-22_01-29-40

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.