• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

جوابی به وزیر خارجه امارات!

  • کد خبر : 23558
  • ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
جوابی به وزیر خارجه امارات!

یادداشتی از دکتر ظریف وزیر خارجه ایران اسلامی ایران در « نشریه نیویورک تایمز» درج شد،در این یادداشت آمده بود :

2016-01-14_121726سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ / حجت الاسلام و المسلمین  سید صادق محمدی وفایی: یادداشتی از دکتر ظریف وزیر خارجه ایران اسلامی ایران در « نشریه نیویورک تایمز» درج شد،در این یادداشت آمده بود :

«دولت ایران در بالاترین سطوح قاطعانه تعرض دوازدهم دیماه به سفارت و کنسولگری سعودی را محکوم و امنیت دیپلمات های سعودی را تضمین نمود.در مقابل، دولت سعودی و عمال آن، در سه سال گذشته تاسیسات دیپلماتیک ایران در یمن، لبنان و پاکستان را بطور مستقیم مورد هدف قرار داده اند – که منجر به کشته شدن دیپلمات های ایرانی و افراد محلی شده است. موارد دیگری از اقدامات تحریک آمیز نیز وجود دارند. زائران ایرانی هدف آزارهای سازمان یافته بوده اند – در یک مورد، دو مامور پلیس عربستان به دو پسر جوان ایرانی در جده تعرض کردند که باعث برانگیخته شدن خشم عمومی گردید. همچنین، اهمال سعودی ها در فاجعه منا به کشته شدن ۴۶۴ نفر زائر ایرانی در مراسم حج اخیر انجامید. علاوه بر این، مقامات سعودی، چندین روز از پاسخ به درخواست های مکرر خانواده های قربانیان و دولت ایران برای دسترسی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان خودداری کردند.علاوه بر این، خطیبان دولتی در عربستان سعودی به عنوان یک رویه به نفرت پراکنی نه فقط علیه ایران، بلکه بر علیه تمامی شیعیان مشغول هستند. اقدام منفور گردن زدن اخیر شیخ نمر النمر، با فاصله کوتاهی بعد از نطق نفرت پراکنانه خطیبی در مسجدالحرام علیه شیعیان صورت گرفت که در اوایل سال ۹۴ در خطبه دیگری گفته بود: “مخالفت ما با شیعه و عملیات انتحاری ما بر علیه آنها تا زمانی که روی زمین هستند، از بین نخواهد رفت.»

از عالم به این بزرگی، وزیرخارجه ی امارات ، در صفحه توییترش نوشت:« وقتی این مقاله را خواندم ، احساس کردم یادداشتی از یک وزیر امور خارجه کشورهای اسکاندیناوی است.»

وزیر امور خارجه کشورمان جواب دادند: «دیپلماسی، عرصه با تجربه هاست نه متکبران تازه‌ به دوران رسیده.

عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات نیز چهارشنبه شب (دیشب) هشتگ «#DiploMaturity101» را راه‌اندازی کرد و از خلال آن کسانی که آنها را «تازه‌کاران دیپلماسی» توصیف کرده، به احترام به سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها و پایه‌های دیپلماسی فراخوانده است.وی در این هشتگ نوشته است: سفارت‌های کشورهای دیگر را نسوزانید یا غارت نکنید، اعضای این سفارت‌ها را به گروگان نگیرید.»

جناب بن زاید! آتش زده شدن سفارت عربستان توسط همه ی مسولین ایران اسلامی محکوم شد.

ای کاش برای آل سعود می نوشتید چرا جواب یک روحانی منتقد را با شمشیر و جدا کردن سرش می دهند؟! به کدامین گناه او را به صلیب کشیدند؟!

به دوستتان ملک سلمان می گفتید چرا سفارت ایران را در لبنان منفجر کردید و رایزن فرهنگی ایران اسلامی و…را به شهادت رساندید؟!

چرا اسلام سرشار از مهر و محبت را در قالب وحشی گری ها و بی رحمی های داعشی نشان می دهید؟!

به عربستانتان بگویید تا کی تروریست پرورش می دهید و داعشی صادر می کنید؟!

جناب اماراتی اگر امارات و عربستان و جیبوتی و کومور ، افتخارات و درخشندگی های ایران اسلامی را می داشتید چه می گفتید و چه می کردید؟!

امارات و آل سعود بدانند ایران اسلامی همان کشوری است که با تقویت حزب الله لبنان پشت اسرائیل را شکست.گنبد آهنین آن رژیم را به تمسخر گرفت.

ایران ظریف همان کشوری است که در دفاع هشت ساله در مقابل صدامیان از چهل کشور جهان اسیر گرفت.آیا فراموش کرده اید که همه ی امارات و عربستان ها، یار و کمکار صدام بودند ولی جز ذلت چیزی ندیدند؟

جناب وزیر ! سپاه ایران اسلامی پهباد امریکایی را سالم بر زمین می نشاند و آن را در لیست غنیمتی ها قرار داد. تفنگ داران امریکایی را تسلیم می کند و تخلیه ی اطلاعاتی می کند ، امارات و عربستان که نو کر امریکا هستند و در مقابل ایران عددی نیستند.

ای عبدالله اماراتی از تقابل امارتی ها با ایران به یاد تقابل قطر با روسیه افتادم که پوتینی ها گفتند مواظب باشید که قطره ای بیش نیستید.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=23558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.