• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بایدها و نبایدهای یک نامزد انتخاباتی

  • کد خبر : 26426
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
بایدها و نبایدهای یک نامزد انتخاباتی

در ۳۷سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فضای کشور شهید پرورمان انتخاباتی شده است .برخی ها از عملکرد مجلسیان سخن می گویند. از نمایندگانی که درد مردم و انقلاب را داشتند تشکر می کنند و از برخی نمایندگان که کوخ نشینان را فراموش کردند گله ها می کنند.

انتخابات مجلس 1394سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/سید صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

در ۳۷سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فضای کشور شهید پرورمان انتخاباتی شده است .برخی ها از عملکرد مجلسیان سخن می گویند. از نمایندگانی که درد مردم و انقلاب را داشتند تشکر می کنند و از برخی نمایندگان که کوخ نشینان را فراموش کردند گله ها می کنند.

رخی پرونده ی نمایندگان فعلی را مختومه اعلام می کنند و از ویژگی های نامزدهای فعلی نمایندگی سخن می گویند.برخی از عملکرد شورای محترم نگهبان می گویند و عده ای نیز متفکرانه برنامه ریزی می کنند تا در ایام انتخابات به بهترین وجه و با بهترین شعار به دلربایی مشغول شوند.

دلسوزان انقلاب و ملت انقلابی نیز به انتخاب کردن نماینده اصلح می اندیشند.باتوجه به این که خداوند متعال برای هدایت جامعه ی بشری دونوع رسول فرستاده است یکی رسول ظاهری( پیامبران و امامان) و دیگری رسول باطنی (که عقل آدمی است،) در این ایام سرشار از شعار برای انتخاب اصلح باید با تمام توان از پرتوافکنی عقل و گفتار رسولان الهی استفاده کرد.

عقل و شرع می گویند : کاندیدایی که بناست به مجلس برود تا قانون تصویب کند و جامعه با عمل به آن قانون به سعادت و رفاه بیشتری برسد ، باید خود قانون محور باشد و هرگز قانون را آزرده خاطر نکند.نامزد انتخابات مجلس اگر در مجلسی حاضرشد و در زمانی به تبلیغ انتخابات روی آورد که تبلیغات خلاف قانون است در اصل هم قانون شکنی کرده است و هم به شعور و شخصیت آن جمع توهین کرده است!شخصی که از همین حالا قانون را طلاق می دهد و از جایگاه قانون و اهمیت آن کم بهره است چگونه می تواند مردم را به قانون گرایی تشو.یق کند؟

چنین کاندیدایی در واقع به مردم می گوید شما ها هم یا از اهمیت قانون و قانون گرایی بی خبرید یا می دانید قانون تا چه اندازه مهم است اما با این حال مثل من کاندیدا اهل تمسخر قانون هستید !بنابراین حتما به بعد قانون گرایی نامزدهای انتخاباتی توجه داشته باشیم.

اگر کاندیدایی شعارهای غیرعملی داد و به دروغ گفت اگر به من رای بدهید بی کاری را به صفر می رسانم ، فلان متهم را آزاد می کنم و … در اصل با این شعارهایش اعلام می کند که من ، از ارزشهای اسلامی و انقلابی فاصله دارم و با مجلس شورای اسلامی که از ثمرات خون شهداست، تناسب ندارم.

اگر کاندیدایی خیال کرد با شرکت در مراسم های فاتحه خوانیی و خواندن فاتحه ای چند دقیقه ای ، به درجه ی اصلح بودن می رسد و شهروندان شهرش را از راه عزا و فاتحه ، فریب می دهد، با نماینده شدن فاصله ای بسیار دارد. او باید بداند اگر فهم مردم را به تمسخر بگیرد، هرگز به دل مردم راه پیدا نمی کند و همین مردم خواهند گفت این چه کاندیدایی است که به فریبکاری ولی نعمتانش روی آورده است ؟!

اگر کاندیدایی نسبت به پارتی بازی کردن عناصر فاسد حساسیت لازم را نشان ندهد و یا پارتی بازی کردن محبوب او باشد و یا در او زمینه ی ، پارتی بازی کردن دیده شود، لیاقت پرپر شدن یک رای را هم ندارد.

اگر کاندیدایی خیال کرد با دادن نهار و یا شامی ، مردم او را رای باران می کنند و در محله ای با عنوانی خاص و یا تحت فلان مناسبت ، سفره ای را گشود ، در اصل به انقلاب اسلامی ، عزت و شخصیت مردم توهین کرده است و کسی که به شهروندان توهین کند هر گز لیاقت مجلس نشینی را ندارد.

کسی که خردمندانه و متشرعانه جایگاه خود را دریابد و به کار نمایندگان واقف باشد هرگز رای خود را ، تقدیم کاندیدای غیر اصلح نمی کند هرچند زیباترین شعارها را بدهد . نامزدهای انتخاباتی نیز می دانند عزت یک مومن بسیار بالاست و بهای هر کسی رضایت خداوند و بهشت ابدی است .رضایت خداوند کجا و وعده های تو خالی کجا؟! بهشت کجا و فاتحه ای عجله ای و شامی و نهاری انتخاباتی کجا؟!

علامه محمد تقی جعفری (رحمه­ الله ­علیه) نوشته اند :«عده ­ای از جامعه ­شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست » برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ ی آن است. اما معیار ارزش انسان­ها در چیست؟

هر کدام از جامعه شناسان صحبت­هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.بعد وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر می­خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می­ورزد..کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است.اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه­ ی خداست.

علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناسان صحبت­های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند. وقتی تشویق آن­ها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی علیه­ السلام است. آن حضرت در نهج البلاغه می­فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازه­ ی چیزی است که دوست می­دارد»

وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه­ ی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه­ السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند. مرحوم علامه در ادامه فرموده اند : عشق حلال به این است که انسان (مثلا) عاشق ۵۰ میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: «آی! پنجاه میلیونی!» . چقدر بدش می آید؟

ای برادران و خواهران ! یادمان باشد در موضوع هسته ای غربیان گفتند تا این آیت الله آهنین(مقام معظم رهبری) وجود دارد ،ما در موضوع هسته ای ایران پیروز میدان نخواهیم بود.

ای عزیزان ! پرز رئیس آن رژیم جعلی و قاتل احمدی روشن ها می گوید: خاورمیانه روی انگشتی از سردار سلیمانی می چرخد ، پس یادمان باشد به کاندیدایی رای بدهیم که عیارش با عیار انقلاب و بزرگان آن تناسب داشته باشد. کاندیدایی که

انقلابی بودن

شهامت داشتن

متخصص بودن

فکر بلند داشتن

با رهبری بودن

پاک دست بودن

درد دین داشتن

با تجربه بودن

استکبار ستیز بودن

مردمی بودن

متواضع بودن

باندباز نبودن

دلسوز بودن

و دوری از اشرافی گری قانون زندگی آنها باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=26426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.