• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رموز ماندگاری انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 69472
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
رموز ماندگاری انقلاب اسلامی

ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در یادداشتی نوشت: درواقع تمام مردم درصحنه ماندند و قائله‌های کردستان، ترکمن‌صحرا، خلق عرب، خلق مسلمان، فاز نظامی منافقین و جنگ هشت‌ساله را به نفع انقلاب اسلامی تمام کردند و بعد از طوفان سهمگین رحلت امام عزیز فتنه‌های گوناگون را خنثی و یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی را در تاریخ رمزگشایی کردند.

به گزارش کانون سبحان، محمد کرم ساعد پور تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در یادداشتی به مناسبت هفته بسیج نوشت: وقتی‌که تاریخ معاصر را ورق می‌زنیم، به انقلاب‌ها و نهضت‌هایی برخورد می‌کنیم که بعد از مدت کمی، به ضد خود تبدیل‌شده‌اند. در انقلاب کبیر فرانسه، بعد از چند صباح گردن انقلابیون را با گیوتین قطع کردند.

در انقلاب کمونیستی شوروی سابق، با آمدن استالین به‌تمام‌معنا دیکتاتور، انقلاب از ریل‌گذاری اصلی خود، منحرف شد؛ در انقلاب الجزایر بعد از تقدیم یک‌میلیون شهید مسلمانی انقلابی، دوباره به دامن استعمار فرانسه افتاد، نهضت مشروطه هم در این زمینه قابل‌ذکر است که پیشاپیش آن نهضت، علما قرارگرفته بودند و به‌تبع مردم را به صحنه آوردند و رژیم مستبد قاجاری ناچاراً تن به تشکیل عدالت‌خانه و بعدش هم تن به تشکیل مجلس داد و تفکیک قوا به وجود آمد ولی در همان روزهای اول نهضت، غرب باخته‌ها سر از دیگ زودپز سفارت انگلستان بیرون آوردند و با رسانه‌های جهت‌دارشان ذهن مردم را جابجا و منحرف و شیخ فضل‌الله نوری را به دار آویختند و بعدش آیت‌الله عبدالله بهبهانی را ترور کردند و انقلابیونی مثل ستارخان و باقر خان را از سر راه برداشتند و نهضت مشروطه را به سرقت بردند و میراث دار آن نهضت، رضا‌خان خون‌ریز و پسر سفاکش (محمد‌رضا) شدند که روی دیکتاتورهایی مثل نرون، آتیلا، هیتلر، استالین، حجاج و… سفید کردند؛ و یا در نهضت نفت که اتحاد و اتفاق آیت‌الله کاشانی، فداییان اسلام و ملیون (جبهه ملی) موجب ملی شدن نفت شد.

ولی مصدق (نخست‌وزیر وقت) قدر آن اتحاد و قدرت را نشناخت و در زمان صدارت وی مرحوم نواب صفوی (رهبر فدایان اسلام) ۲۰ماه به زندان افتاد و چه توهین‌های ناروا به آیت‌الله کاشانی را در رسانه‌هایشان سر زبان‌ها انداختند؛ و سرانجام سفارت انگلستان و آمریکا طرح یک کودتا ریختند و افرادی مثل «شعبان بی‌مخ و مریم درازه و زاهدی» با چند تانک قراضه مصدق را سرنگون و نهضت نفت را با شکست مواجه کردند.

سؤال این است که چرا نهضت مشروطه و نهضت نفت به آن سرنوشت غم‌انگیز مبتلا شدند؟ در جواب باید گفت: چون رهبران آن دو نهضت، فکری برای ادامه نهضت نداشتند و مردم، کار را تمام‌شده تلقی و صحنه را برای افراد سوءاستفاده‌چی خالی کردند.

و چرا انقلاب اسلامی پایدار ماند و بعد از چهل‌ویک سال علی‌رغم میل قلبی ابرقدرت‌ها و کوری چشم بدخواهان به حیات انقلابی خود ادامه می‌دهد؟

چند عامل موجب حفظ و تداوم انقلاب اسلامی شد که طرح یکایک آن‌ها، موجب اطاله کلام می‌شود و فقط در اینجا به نقش سپاه و بسیج اشاره می‌شود.

امام (ره) به‌عنوان فردی که حامل کوله باری از تجربیات تاریخی و سیاسی بود، به این جمع‌بندی رسیده بود که انقلاب اسلامی، در صورتی تداوم خواهد داشت که مردم صحنه را ترک نکنند و این موقعی حاصل می‌شود که مردم در قالب یک تشکلیات، سازماندهی و ساماندهی شوند و متصدی این مأموریت حساس و تاریخ‌ساز به عهده انقلابیون به‌عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واگذار شد و سپاه لوکوموتیو قطار مردم جهت سازماندهی شد، سپاه هم تمام اقشار مردم را اعم از قشر کارگری، مهندسی، پزشکی و…را برای حفظ انقلاب اسلامی و مبارزه نظامی، فرهنگی، تبلیغی و… به صحنه آورد.

درواقع تمام مردم درصحنه ماندند و قائله‌های کردستان، ترکمن‌صحرا، خلق عرب، خلق مسلمان، فاز نظامی منافقین و جنگ هشت‌ساله را به نفع انقلاب اسلامی تمام کردند و بعد از طوفان سهمگین رحلت امام عزیز فتنه‌های گوناگون را خنثی و یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی را در تاریخ رمزگشایی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 153در انتظار بررسی : 153انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.