• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

واکنش کرم رضا پیریایی به سخنان فرج الله مومنی/این کارها واقعاً مضر است/بخواهید یا نخواهید انتخابات از نظر فرایند قانونی تمام شده است./سخن های سخت و محکم و جدی زیادی دارم.

  • کد خبر : 27562
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
واکنش کرم رضا پیریایی به سخنان فرج الله مومنی/این کارها واقعاً مضر است/بخواهید یا نخواهید انتخابات از نظر فرایند قانونی تمام شده است./سخن های سخت و محکم و جدی زیادی دارم.

بعد از انتشار گفتگوی جنجالی اخیر فعال سیاسی شهرستان ، آقای فرج اله مومنی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ،به نظرمان رسید در این خصوص، به نوبت و هربار با یکی از نخبگان همشهری در این مورد گفت و گو کنیم.

تصاویر مراسم تشییع و تدفین مادر شهید شهرام عباسی در کوهدشت (46)به گزارش «کانون سبحان» به نقل از   هنا نیوز ، بعد از انتشار گفتگوی جنجالی اخیر فعال سیاسی شهرستان ، آقای فرج اله مومنی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ،به نظرمان رسید در این خصوص، به نوبت و هربار با یکی از نخبگان همشهری در این مورد گفت و گو کنیم. به این خاطر با طرح یک پرسش تلفنی از آقای دکتر پیریایی خواستیم تا چنانچه در جریان این موضوع هستند به عنوان اولین نفر، نظرشان را مطرح کنند .

نکات کلیدی مطرح شده:

–  این کارها اصلاً هزینه است و نه تنها بی فایده ؛ بلکه واقعاً مضر است ·

–  مشهورات در اثر تکرار و جو سازی و جوگیری خود گوینده هایش را هم دچار “اطمینان کاذب” می کند.

–  قضاوت راجع به این همه آدم !!!

–  شاید شش ماه دیگر هم این همه آدم را ایشان به راحتی زیر سوال نبرند !

–  خب اینها هنوز از علائم و آثار جو رقابت تند و نامتعارفی است که مخالف و موافق را دچار “عجز عصبی” می کند .

–  بخواهید یا نخواهید انتخابات از نظر فرایند قانونی تمام شده است · به کرات “نقش خودتان را در انتصاب اشخاص اعتراف کرده اید !

–  ولی آنهایی که مثلاً با لطف شما منصوب شده اند و در انتخابات موضعی قانونی یا غیر قانونی ولی مخالف شما داشته اند ، “الان نه نقد ، بلکه تخریب می کنید” . 

–  دخالت های شما در انتخاب افراد در مناصب مهم شهرستان از “روی آگاهی بوده” و دلسوزانه برای خدمت به عموم انجام شده یا به عنوان بخشی از ” تعامل مردود جناحی و انتخاباتی ” ؟!

–  سخن های سخت و محکم و جدی زیادی دارم ، اما اگر بعداً لازم شود به تفصیل سخن خواهم گفت .

مشروح گفت و گو:

 خبرنگار هنا نیوز : سلام جناب آقای پیریایی ، عرض ادب و احترام

مصاحبه جناب آقا ی مومنی با سایت سیفاروژ را مطالعه نموده اید ؟

آقای پیریایی : سلام بله

خبرنگار هنانیوز : اگر نظرتون را در مورد این مصاحبه جهت انتشار در پایگاه خبری هنا نیوز بیان نمایید، صمیمانه سپاسگزاریم .

آقای پیریایی : بله دیدم و با دقت هم خواندم .انصافاً خیلی زحمت کشیده اند! ولی اینها برای منطقه هزینه دارد،فایده ندارد؛کاش جناب مومنی وقت و استعداد و توان غنی شده شان را صرف چالش نکنند،با اینکه ایشان را به خوبی میشناسم ولی این همه دقت و ظرافت را واقعاً تحسین می کنم!

آقای مومنی و امثال او خوب است هنر و انرژی کم نظیرشان را صرف سازندگی شهر و دیارمان می کردند،این کارها اصلاً هزینه است و نه تنها بی فایده ؛ بلکه واقعاً مضر است .

شاید از این عرایض بنده ایشان و دوستانشان که دوستان قدیمی بنده هم هستند برنجند و گله مند شوند ، اما زمان بازگشت و اصلاح شاکله شهرستان است، شاکله درگیر و جو اختلاف ، نمره مثبتی ندارد ممکن است این دوستان متعرض موضوع نحوه برگزاری انتخابات بشوند و از جنبه عدالت و داعیه مبارزه با بی عدالتی با قیافه حق به جانب عرایض بنده را با ناراحتی رد کنند . اما یک عرض مهم دارم که لازمه اش همان “سیفایی” است که آکسان و تاکید اصلی آنهاست. بنده نمی خواهم گفتگوی طولانی اما جذاب جناب آقای مومنی را جزء به جزء پاسخ دهم اگر چه در اجزاء اشکالاتی هم دیده می شود اما در کل یک نکته به اصطلاح سیفایی دارم و آن این است که اگر حقوقدانها و اهل منطق متعرض آن شوند شاید مباحث از جهت حقوقی “بیخ” پیدا کند و آن مسئله این است که همه این فرمایشات دوست قدیمی مان بخش عمده ای از آن مشهوراتی است که ممکن است مستند نباشد و اثبات نگردد؛ حالا از مباحث قضایی و حقوقی که بگذریم و قدری تامل کنیم :

اولاً مشهورات در اثر تکرار و جو سازی و جوگیری خود گوینده هایش را هم دچار اطمینان کاذب می کند. و بعد از اطمینان ، کار سخت تر می شود ، هم گوینده و هم شنونده حتی واقعیاتی مثل جمعیت یک شهرستان ،جمعیت یک بخش ، یک روستا و … که ناشی از آمار دقیق است ، اگر به اشتباه کم یا زیاد گفته شود ذهنیات و مشهورات جدیدی ایجاد می کند! البته این موضوع “تنها نمونه مورد بحث” نیست ، نمونه های زیاد دیگری هست که چون داعیه مخالفت یا موافقت در این ماجرا را ندارم مطرح نمی کنم فقط خواستم بگویم این گونه قضایا در قضاوت و محکمه خاص و عام و بعد از دوره ” غبار سیاسی ” شاید ارزش و اعتبار برخی از این گفته ها و به اصطلاح منطقی اش (مشهورات) کم و زیاد شود، بعد از این نکته سیفایی و محل تامل،مطالب فراوانی است که عرض کردم در مقام گفتن آنها نیستم .

ثانیاً نکته بعدی ضرر عمده ای است که دامن گیر محتوای چنین مصاحبه ای می شود ،“قضاوت راجع به این همه آدم !!! “ که در شرایط عادی و قبل از این رقابت خشن و تلخ ، شاید حتی یک صدم آن را از جناب آقای مومنی راجع به آنها نشنویم، شاید شش ماه دیگر هم این همه آدم را ایشان به راحتی زیر سوال نبرند !

خب اینها هنوز از علائم و آثار جو رقابت تند و نامتعارفی است که مخالف و موافق را دچار “عجز عصبی” می کند .

ای کاش سیاسیون فایل صبری داشته باشند و برخی از این تندی ها و افراط گری ها را که البته مربوط به یک گروه و یک جماعت هم نیست ، در آن کشو یا فایل صبر فعلاً “بایگانی “ کنند تا اختلافات تشدید نشود . آخر برادران عزیز ، با این سبک و سیاق و طریق سیاسی کی و کجا فرصت خدمت پیش می آید ؟! بخواهید یا نخواهید انتخابات از نظر فرایند قانونی تمام شده است.بنابراین اشخاصی در سطح شماها عقلاً و انصافاً نباید موضوعی که برگشت ندارد با این گونه مطالب کشدار کنید! شما برادر عزیز در این مصاحبه که مثل تیغ دو لبه است ، به کرات “نقش خودتان را در انتصاب اشخاص اعتراف کرده اید ! ” آن مسئولی که در انتخابات با شما بوده و قبلا واسطه انتصابی بوده مورد بحث نمی دانید !! ولی آنهایی که مثلاً با لطف شما منصوب شده اند و در انتخابات موضعی قانونی یا غیر قانونی ولی مخالف شما داشته اند ، “الان نه نقد ، بلکه تخریب می کنید” .

اینها از سهل انگاری ها نظری و عملی است که شما اکنون با “بی باکی” به آن اذعان می کنید یعنی فقط حد حرف و سخن نبوده بلکه نه یک عمل که مجموعه اعمالی است که الان در رسانه و در برابر مردم معترف به آن هستید؛ بلاخره شما صاحب شناخت هستنید یا نیستید ؟ ! دخالت های شما در انتخاب افراد در مناصب مهم شهرستان از “روی آگاهی بوده” و دلسوزانه برای خدمت به عموم انجام شده یا به عنوان بخشی از ” تعامل مردود جناحی و انتخاباتی ” ؟!

سخن های سخت و محکم و جدی زیادی دارم ولی بنده در حد اینکه اگر قبول بفرمائید در دهه شصت که آغاز استحکام مواضع سیاسی شما بوده ، بنده شاید اندک نقشی داشته ام الان به حق (نه به ناحق) باید نکته ای بگویم و از این مهمتر باید عرض کنم که : “مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و عمران دیار و … و امور فرهنگی با این کشمکش ها بدتر و بدتر می شود و شما بخواهید نخواهید ضامن هستید و دچار ضمانتید “.

فعلا در همین حد کافی است ، اما اگر بعداً لازم شود به تفصیل در خصوص چگونگی تعامل عمومی برای دور شدن از فضای افراط و اختلاف و در نتیجه فرصت مسئولان و نخبگان برای خدمت و به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و عمران دیار و … و امور فرهنگی، سخن خواهم گفت .

 

کانال تلگرامی کانون سبحان

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=27562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.