• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

تلاش ستاد فهما بر دیده شدن بچه‌های مسجد است/ ارسال بیش از ۱۲ هزار اثر هنری توسط کانون‌ها

  • کد خبر : 73187
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تلاش ستاد فهما بر دیده شدن بچه‌های مسجد است/ ارسال بیش از ۱۲ هزار اثر هنری توسط کانون‌ها
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه تلاش ستاد فهما برای معرفی فعالیت و استعداد بچه‌های مسجدی در اقصی نقاط کشور است، گفت: برخی از کانون‌های مسجدی کار ویژه‌ای در دل روستا و در دل کویر انجام داده‌اند اما کار آنها دیده نشده است.

به گزارش کانون سبحان به نقل از شبستان، داوری مرحله نهایی رویداد ملی فهما از امروز (چهارشنبه، 29 دی ماه) در ساختمان شهید بهشتی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) آغاز شده است.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در آغاز این مرحله از داوری با تشکر از داورانی که با رویداد ملی فهما همکاری می کنند، گفت: ما علاوه بر اینکه در حوزه داوری از نظرات داوران مختلف استفاده می کنیم و سرانجام 12 کانون جزو برترین ها انتخاب می شوند از شما بزرگواران تقاضا داریم که ما را در حوزه های تخصصی و اینکه چگونه دوره های بعدی رویداد ملی فهما را بهتر و کامل تر برگزار کنیم، راهنمایی و همراهی کنید. در واقع از شما می خواهیم دست ستاد فهما و بچه های مسجد را بگیرید.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: برخی از کانون ها کار ویژه ای در دل روستا و در دل کویر انجام داده اند اما کار آنها دیده نشده است. تلاش ستاد فهما و زیست بوم بچه های مسجد این است که کار این عزیزان به خوبی عرضه شود.

وی  گفت: تمام تلاش ما در مراحل مختلف داوری سومین رویداد ملی فهما این بوده است که عدالت و انصاف را رعایت کنیم و قطعا شما داوران نیز با رعایت عدالت و انصاف نظرات خود را بیان می کنید.

به گزارش شبستان، «سعید سعادتی» نیز با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد 90 روز فرصت حضور و مشارکت در سومین رویداد ملی فهما را داشتند، گفت: رویداد ملی فهما در سه شبستان و 12 رواق و 40 برنامه طراحی شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: 96 هزار و 856 اثر در فهما ثبت شده است که از میان آنها 38 هزار و 788 اثر وارد مرحله ارزیابی ها شدند. از میان این تعداد نیز 26 هزار و 706 اثر در حوزه تولید محتوا و حوزه فرهنگی و بیش از 12 هزار کانون در حوزه هنری آثاری ارایه کرده اند. در مجموع بیش از 76 درصد از کانون ها در فهما مشارکت کرده اند. نکته مهم این است که حضور همه کانون ها در فهما داوطلبانه بوده است که 48 درصد شهری و 52 درصد روستایی بوده اند.پ.

وی اضافه کرد: 3 هزار و 283 کانون فرهنگی هنری وارد داوری مرحله استانی شده اند که 120 داور در استان ها این کانون ها را ارزیابی کردند. سرانجام 626 کانون وارد مرحله داوری کشوری شده اند که 482 باب از آنها نقطه نظرات خود را ارایه کردند که پس از ارزیابی ها سرانجام 70 کانون وارد مرحله کشوری و نهایی شدند.

سعادتی اظهار کرد: سرانجام 36 کانون مورد تقدیر قرار می گیرند که تقدیر هم در سه نوع رتبه است؛ برخی از آنها کانون های برتر شناخته می شوند، برخی از آنها شایسته تقدیر ویژه و برخی نیز شایسته تقدیر معرفی می شوند.

وی ادامه داد: ما سه نوع امتیاز را در ارزیابی کانون ها لحاظ می کنیم. یک امتیاز کلی که کانون ها کسب می کنند که از 20 هزار است، نمره ای که هر کانون در هر رواق به دست می آورد که از 1400 است و نمره ای که داوران می دهند که از 20 است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در ادامه با بیان اینکه رویداد ملی فهما در دوره اول با رویکرد التزام بخشی و انسجام بخشی به برنامه های کانون های مساجد برگزار شد، اظهار کرد: امسال موضوع ارتقای کیفی و اثربخشی آثار و فعالیت کانون ها در حوزه میدان مد نظر ماست.

وی در پایان گفت: شعار امسال رویداد ملی فهما به توان مردم است و به همین دلیل موضوع خودکفایی مد نظر بوده است. جالب است بدانید که کانون ها بیش از 98 میلیارد تومان پول وارد جشنواره کرده اند.

این گزارش می افزاید، «کورش زارعی» در آغاز مرحله داوری سومین رویداد فهما در مرحله کشوری و نهایی با بیان اینکه این دوره تخصصی تر از دوره های گذشته برگزار شده است و اینکه بر مسجدمحوری تاکید شده، کار بسیار خوبی است، گفت: دشمن در حوزه های مختلف با انقلاب اسلامی وارد جنگ شده است؛ تحریم ها، جنگ هشت ساله و فتنه های مختلف؛ اما تنها جایی که دشمن موفق بوده است و اگر ما دیر بجنبیم آسیب های بسیاری خواهد داشت، حوزه فرهنگ و هنر و جوانان و نوجوانان ما است. متاسفانه در این زمینه خیلی عقب هستیم.

داور سومین رویداد ملی فهما ادامه داد: نفوذ در میان نسل جوان ما و در ادارات و مدارس ما زیاد شده و مسجد تنها جایی است که می تواند در مقابل این نفوذ مقابله کند.

وی ادامه داد: خیال همه والدین و همه نسبت به مسجد راحت است و خانواده ها با خیالی آسوده فرزندان خود را به مسجد می آورند. ما باید تلاش کنیم حضور همه جوانان و نوجوانان در مساجد بیش از پیش شود. مسجد تنها جایی است که می تواند در مقابل جنگ نرم و فرهنگی دشمن به ما کمک کند.

بنا بر این گزارش، «ترکاشوند» در این نشست در سخنانی کوتاه گفت: کاری که ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و فهما باید انجام این دهد، این است که اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر را که می تواند منشا تحولات بزرگی در کشور باشد از طریق بچه های مسجد محقق کند.

به گزارش شبستان، «مهدی مولایی آرانی» نیز با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت جمهوری اسلامی دست مسجد است،  به رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اگر در هر حوزه ای در کشور عقب هستیم شما مقصر هستید و اگر در هر حوزه ای در کشور موفق هستیم به خاطر فعالیت های خوب شماست.

این داور سومین رویداد ملی فهما گفت: امیدواریم فهما صرفا یک جشنواره مثل سایر جشنواره ها نباشد. متاسفانه جشنواره ای شبیه اسکار برگزار می شود که خیلی سرو صدا می شود اما عقبه و نتایج مثبتی به همراه ندارد.

وی گفت: امیدواریم رویداد ملی فهما با تلاش خوب دوستان ستاد فهما یک رویداد فرهنگ ساز، تمدن ساز ، آینده ساز و راهکار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صادق کفیل» نیز با بیان اینکه اگر مسجد از صدر اسلام موثر بوده است به دلیل آمیخته شدن آن با هنر است، گفت: حرکت بسیار خوبی از ستاد مساجد کشور در برگزاری رویداد فهما شروع شده است.

این داور سومین رویداد ملی فهما اظهار کرد: امیدواریم رویداد ملی فهما که حرکت بسیار خوبی است امسال توسعه یابد و به جایی برسیم که با برگزاری چنین رویدادهایی با تلاش همه مسجد خانه همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان شود.

«حسین دلاوری» نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما این است که روایت درستی از مسجد به مردم ارایه کنیم، گفت: مسجد نقطه ثقل بسیاری از کارهای بزرگ در کشور ماست.

این داور سومین رویداد ملی فهما افزود: مسجد از زمان جنگ محور بوده است و امروز هم می تواند در جنگ نرم محل تجمع اصحاب آخرالزمانی باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.