• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرکانون فرهنگی هنری فاطمیه کوهدشت:

رویداد فهما معیاری برای سنجش فعالیت کانون های مساجد است

  • کد خبر : 73146
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱:۲۸
رویداد فهما معیاری برای سنجش فعالیت کانون های مساجد است
موسوی با بیان اینکه فهما عرصه رقابت سالم و سازنده بین کانون های مساجد است، افزود: رویداد ملی فهما معیاری برای سنجش فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش کانون سبحان، «سید نیما موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: ر ویداد فهما یک دستاورد بزرگ و یک مشوق بسیار عالی برای سنجش فعالیت های  کانون های فرهنگی هنری مساجد بر حسب معیار های درست است.

وی افزود: رویداد ملی فهما عرصه رقابت سالم و سازنده بین کانون های مساجد است و  با تشویق کانون های فعال ، باعث ایجاد یک جنبش در کانون های منفعل خواهد شد

مدیرکانون فرهنگی هنری فاطمیه شهرستان کوهدشت ادامه داد: رآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی کانون‌های مساجد، شبکه‌های مجازی و فعالیت‌های هنری و ادبی اوقات فراغت، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری از جمله 8 معیار عمده جهت سنجش میزان فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مسجد با هدف تقویت و نهادینه سازی فرهنگ دینی، مقابله با توطئه های دشمنان، جذب اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد، شناسایی و کشف استعداد ها برگزار می شود.

موسوی بیان کرد: در قالب رویدادملی فهما فرصت معرفی توانمندهای و همچنین توانمند سازی استعداد ها فراهم می شود.

وی با اشاره به توجه ویژه سومین رویداد ملی فهما در حوزه کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: رویداد کتابخانی مصداق بارزی از بالا بردن سطح علمی بچه های مذهبی است که دور نگاشت این برنامه میتواند باعث دستاورد هایی از جمله پر کردن دانشگاه ها از دانشجویان مسجدی باشد.

مدیرکانون فرهنگی هنری فاطمیه شهرستان کوهدشت  با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمیه در حوزه کارآفرینی، افزود: تلاش می شود با شناسایی استعدادها در راستای تقویت و پرورش استعدادها در کانون فرهنگی هنری مسجد اقدام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا دوره های آموزشی مختلف برای فعالان مسجد برگزار و پس از طی دوره های آموزشی با حمایت هایی مختلف بستر ایجاد اشتغال برای این افراد فراهم می شود.

موسوی بیان کرد:  امروز می توان بیان کرد که  نقطه عطف فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمیه فعالیت های دانش محور، محله محور و کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری فاطمیه در سومین رویداد ملی فهما بالغ بر 14 هزار و 795 امتیاز کسب کرده است، افزود: بیشترین فعالیت های این کانون فرهنگی هنری مسجد در رواق دانش کسب شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری فاطمیه اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمیه در سال 1382  تاسیس شده است.

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.