• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

وصیت نامه های شهیدان فیروز و حجت الله سرتیب نیا +تصاویری از آن دوران

  • کد خبر : 40439
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
وصیت نامه های شهیدان فیروز و حجت الله سرتیب نیا +تصاویری از آن دوران

وصیتنامه شهید فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل تیپ 57 ابوالفضل بسم الله الرحمن الرحیم اللّهم انّی اسئلک راحت عندالموت و المغفرت بعد الموت و العفو عند الحساب می خواهم به عنوان وصیت نامه چند دقیقه ای صحبت نمایم و خواست و هدفم را دوباره در پیشگاه خدا با زبانی گرفته و بیانی ناقص عرض […]

وصیتنامه شهید فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل تیپ 57 ابوالفضل

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهم انّی اسئلک راحت عندالموت و المغفرت بعد الموت و العفو عند الحساب

می خواهم به عنوان وصیت نامه چند دقیقه ای صحبت نمایم و خواست و هدفم را دوباره در پیشگاه خدا با زبانی گرفته و بیانی ناقص عرض نمایم.امّت حزب الله،امت مسلمان،امت قهرمانم،بالاخص پاسدارن انقلاب و خانواده های شهدا دوستان و آشنایان، خانواده ام، همسرم، فرزندم از امام اطاعت محض کنید، از انقلاب پشتیبانی کنید، به جنگ (ظلم)میثاق خود را تثبیت نمائید با آمریکا وشوروی جنگ کنید از دولت و انقلاب پشتیبانی کنید، با فرستادن فرزندان خود جنگ را تقویت کنید ندای صلح وسازش را خفه کنید. سرمایه داران، فئودال ها، طراحان ر با خواران  رارسوا کنید. امام را یاری کنید. بازماندگان شهدا،از فرزندان و همسران شهدا حمایت کنید.دنیا طلبی و رفاه طلبی را از خود دور کنید. حماسه عاشورا،خیبر، والفجر و فتح المبین را یاد کنید. از روحانیون، پرچمداران، وهدایتگران راه صحیح قرآن حمایت کنید مادران شهدا با گریه خود فرزندان مجاهد تربیت کنیرد، مسجد ها را سنگر کنید.

جمهوری اسلامی را تقویت کنید به رساله و فتواها عمل کنید.

دراعمال نیک و خیر پیشقدم باشید. مواظب توطئه ها باشید. گوش به توطئه ها نکنید. با استکبار سازش نکنید. در میدان کار و عمل احساس خستگی نکنید. با سکوت ها و بی تفاوتی ها خون شهدا را پایمال نکنید. با راحت طلبی و قدرت طلبی و جاه طلبی و مقام پرستی به امام حسین(ع) بی احترامی نکنید.در شهادت اقوام و فرزندان خود احساس یأس و ناامیدی نکنید.

شهدا را فراموش نکنید.برای گرفتن مسائل رفاهی وایمنی مادی در صفوف اجتماع نکنید.با ماندن در پشت جبهه و کم ارزش نمودن میدان رزم جبهه ها را تضعیف نکنید.تحلیل های غلط  از جنگ نکنید.اگر جنگ بطول انجامید،انسانیت ما در گرو آن است، بیخود صحنه را خالی نکنید.با باند بازی ها خواسته های بیجا،افراد مؤمن و مخلص را از صحنه دور نکنید واما سخنی با برادران پاسدار:اگر در جهان مظلوم واقع شدید شما همچنان مقاوم باشید.دشمنان شما در نبودن شماها شاد هستند.دشمنان شما کافرند،بی مروت و سنگ دلند. شماها پاکید.مواظب باشید در خطر منافقین هرآن قرار دارید،حرکات شما رفتار شما برای مردم الگو باشد،اگر جنگ را می خواستند به سود خود قیاس کنند نه رضایت خدا،سلاح هایتان را بر گیرید،برزمید، باهمدیگر مهربان باشید.

و اما همسرم حجابت را حفظ کن،پاکیزگی را پیشه کن،از امام اطاعت کن،فرزندم را خوب تربیت کن وبه وی بیاموز که (پدرت)، من، امام را دوست داشته ام و به وی بیاموز که اسلام را یاری کند.در پایان از خدا بخواه که فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیکتر بگرداند.

خداوند حافظ انقلاب ما و رهبر ما

63/10/5   «والسّلام علی العباد الله الصالحین»

آخرین درجة ایمان شهادت است…

خاطره ای از سردار شهید فیروز سرتیپ نیا به نقل از احمدیار سوری

بنده احمد یار سوری عضو گردان عاشورا خاطراتی از شهید سرافراز فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل را جهت زنده نگه داشتن یاد و رشادتهای آن عزیز همیشه جاوید به قلم می نگارم.

در اعزام های مکرر که با او داشتم روحیه شاد و شهادت طلبی در او بارز بود و اما در سال ۶۵/۱۰/۴ به لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل به عنوان نیروی بسیجی به گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا اعزام شدم. با توجه به لطفی که نسبت به حقیر داشتند بعنوان معاون گردان کمیل معرفی کردند بعد از عملیات کربلای ۴ بنا به تصمیمات فرماندهی لشگر مقرر شد دو گردان شهدا به فرماندهی شهید سیدجواد میرشاکی و گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا در محور شلمچه عملیات کربلای ۵ شرکت کنند. شب جمعه ۶۵/۱۰/۲۶ از خرمشهر به محل عملیات اعزام شدیم با توجه به توجیهات قبلی محور عملیات جزیره حوارین که بین شط العرب و نحر خین بود مشخص شده بعد از سه روز درگیری شدید خط تثبیت شد معاون اطلاعات لشگر شهید حاج کردی گفتند شما باید از خاکریز تا کنار شط العرب کانال بزنید تا بچه ها تمام حرکات شناورهای دشمن را زیر نظر داشته باشند. روز جمعه ۶۵/۱۰/۲۹ بعد از نماز و صبحانه تقریباً ساعت ۹ صبح بود که برای توجیه فرماندهان گروهانهای گردان کمیل شهید فیروز سرتیپ نیا بوسیله بی سیم تماس گرفت تا در مقر گردان جهت انجام ماموریت محوله و توجیه نیروهای تحت امر در حالیکه بی سیم در دست داشت درون سنگر شدیم دو طلبه ای که کنار ما بودند گفتند کی شهید شد وقتی نگاه کردم دیدم که با اصابت خمپاره به جلو سنگر تکه های ترکش جان مخلصین خدا را یکی پس از دیگری گرفت.

شهید حجت سرتیپ نیا سینه اش متلاشی شد و شهید شد. شهید مصطفی نوروزی تازه داماد، مداحی که با حجت همراهی می کرد و دعا می خواند ترکش به سرش خورد و صورت منورش را متلاشی کرد و سر از تن جدا شهید شد و شهید فیروز که ترکشها به پاها و قسمت پایین شکمش خورده بود غرق در خون رو به من کرد و گفت کلتم را پیدا کن،چند بار این جمله را تکرار کرد بعد او را به بیمارستان منتقل کردند بعداً با خبر شدم که شدت جراحات آنقدر زیاد بوده که منجر به شهید شدن او شده بود.فکر نمی کردم او شهید شود حقا که شهادت خلعتی آسمانی است که خدا به بندگان خوبش عطا می کند.

از اخلاقهای خوب او این بود که بسیجیان را خیلی دوست داشت. عاشق عملیات رزمی بود و اسلام را در سایه جهاد سربلند می دانست . با اینکه فرمانده گردان بود خودش اذان می گفت و بعضی اوقات مکبر می شد.قبل از شروع هر سخنی و سخنرانی جمله زیبای ایاک نعبد و ایاک نستعین می گفت. پشت کوله بارهای بسیجیان با دست خط زیبا جمله قو علی خدمتک جوارحی می نوشت.در روزهای آخر عملیات غذا کم می خورد (چرا که آب نبود و مسئله طهارت مشکل) سعی می کرد همیشه با وضو باشدخوش رو و شاد بود و دیگران را مسرور می نمود. با انواع سلاحها آشنا بود و تیرانداز ماهری بود . همیشه بیاد خدا بود.

 

آخرین وصیت نامه شهید حجت اله سرتیپ نیا جانشین گردان کمیل تیپ57 حضرت ابالفضل(ع)

پنج روز قبل از شهادت

بسم الله الرحمن الرحیم

پدر ومادر وبرادران معظم وبسیار شریفم ،ضمن عرض صمیمانه ترین سلام ها، چند سطری را به عنوان وصیت نامه تقدیم حضورتان می کنم امیدوارم که مورد قبول واقع شود ولطف بفرمایید که اجرا نمایید. وصیت می کنم پدرم همچو عمار به حضرت رسول و حضرت امام عزیزم وفادار و همچنین مادر مهربان ومؤمنه ام وبرادران مخلص و بدون تکلفم شماهم به امام وفادار بمانید مطمئن باشید امام راست می گوید وفقط او ومخلصان مقرّب و بی ریایی ایشان است که می توانند اسلام از پا افتاده را بر پای دارند.پدرم،مارم وبرادرانم وظیفه خود را در حد واجب کفایی انجام داده اید ولی این را بدانید وفراموش نکنید که هنوز دین خود رابه اسلام ادا نکرده ایم وبعد پدر معظم و مادر مکرمه و برادران شریفم مواظب باشید تماس با افرادیکه یا جنگ راتحریم می کنند ویا به جبهه نمی روند ولاف حمایت از اسلام را می زنند نداشته باشدکه به خدا سوگنداین ها هم دوغگو هستند وهم خائن به اسلام. فکرنکنید چون دراین دنیا مقامی دنیایی دارند پس بنابراین خوبند نه این ها غافلند مبادا شماهم در این غفلت ایشان شریک ویا دخیل شوید.

سوم از یکی از برادرانم می خواهم که مطالب شعر و نوشتجات این برادر فقیرتان را جمع آوری نموده واگر مورد علاقه آشنایان و دیگران واقع شد در دسترس قراردهید و دیگران مطالعه بفرمایند

چهارم اینکه می خواهم خدمت شماعرض کنم که وصیت نامه ام را خوب بخوانید واینجا دقت فرمائید بطوری که دیگران هم دقت فرمایند که آنهاییکه ندانسته وغافلانه بنده را مورد تهمت و غیبت قرار دادند بنده فقیر از آنها گذشته و حلال می کنم ولی آن ها یی که آگاهانه و به قصد سرکوب شخصیتم در حق من خیانت کرده اند نمی گذرم و حلال نمی کنم و این به آن خاطر است که بدانند  قیامتی وجود دارد و حقیقت همین نیست که آن ها به آن دلخوش کرده اند.

پنجم از دوستان و آشنایان بخواهید که اگر مورد خطائی از این فقیر در حق خود می دانند،بگذرند وحلال کنند.به جبهه  بیایید که هم نور خدا را ببینید وهم مظلومیت اسلام بزرگ را دریابید.شمارا به خدا سوگند می دهم که قدر این بسیجی های جبهه رو وعاشق و مخلص را بدانید ودر برابر آن ها بسیار خاضع و خاشع باشید که این ها جلوه های محسوس نور خدا در زمینند بنابراین از این انوارالهی غافل نباشید.       والسّلام علیکم ورحمت الله

خرمشهر23/10/65

حجت اله سرتیپ نیا

یاد شهدا مانع از انجام گناه می شود…..

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=40439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 4
  1. درود ورحمت خدا به روح تمامي شهدايي كه خالصانه وعاشقانه لبيك گوي ضيافت الهي بودند به خصوص دوشهيد ارزشمند حجت وفيروز سرتيب نياكه اصالتا ازخانواده اي مبارز بزرگ شدند.

  2. سلام یادشان بخیرچه فرماندهان باشجاعت ومتعهدی بااینکه اکثرنیروهایشان ازدست رفته بود همیشه باذکرخداودعاوشارژروحیه به دیگران تقویت میشدیم لحظه شهادتشون فراموش نمیکنم غفران الهی ورحمت خداوند برآنها باد

  3. سلام یادشان بخیرچه فرماندهان باشجاعت ومتعهدی بااینکه اکثرنیروهایشان ازدست رفته بود همیشه باذکرخداودعاوشارژروحیه به دیگران تقویت میشدیم لحظه شهادتشون فراموش نمیکنم غفران الهی ورحمت خداوند برآنها باد

  4. روحتون شاد ..یادتان گرامی باد دایی های عزیز..همیشه ب یادتونیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.