• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

سومین سالگرد ارتحال ادیب اعظم، آیت الله آدینه وند در کوهدشت برگزار می شود.

  • کد خبر : 46447
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
سومین سالگرد ارتحال ادیب اعظم، آیت الله آدینه وند در کوهدشت برگزار می شود.

به گزارش «کانون سبحان»؛ ،مراسم سومین سالگرد ارتحال عالم پارسا و خدمتگزار آیت‌الله محمدرضا قبادی آدینه‌وند شامگاه سه شنبه 4 مهر ماه 96 بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهرستان کوهدشت برگزار می‎شود. مرحوم آیت الله آدینه ونداز متبحرترین اساتید ادبیات حوزه بود که در دوران تدریس خود بیش از […]

%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84%da%af%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%a2%d8%af

به گزارش «کانون سبحان»؛ ،مراسم سومین سالگرد ارتحال عالم پارسا و خدمتگزار آیت‌الله محمدرضا قبادی آدینه‌وند شامگاه سه شنبه 4 مهر ماه 96 بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهرستان کوهدشت برگزار می‎شود.

مرحوم آیت الله آدینه ونداز متبحرترین اساتید ادبیات حوزه بود که در دوران تدریس خود بیش از 15 هزار طلبه را آموزش داد. وی در سال 1308شمسی در قصبه “گرخشاو تریون” از توابع شهرستان کوهدشت به دنیا آمد و در همان اوان کودکی در تحصیل علم و دانش کوشا بوده به طوری که با تلاش و تمرین بسیار و با توجه به ذوق هنری خویش و بهره گیری از سرمشق اساتید خوشنویس همچون علی اصغر کاظمی به کسب مهارت خوشنویسی دست یافت.

این استاد ادبیات عرب در سال 1319 در پی ماموریتی اداری به خرم آباد عزیمت می کند که در جریان این سفر با تعدادی از طلاب دینی از حوزه علمیه قم از جمله آیت الله عباس علی صادقی و مهدی قاضی آشنا می شود.

وی درسال 1319 از طریق آشنا شدن با آیت الله عباسعلی صادقی و آیت الله شیخ مهدی قاضی و… به قم رفته تا علوم دینی را فراگیرد که در زمانی اندک مورد توجه حضرت آیت العظمی بروجردی قرار می گیرد و در سال 1325 وارد حوزه علمیه قم شد و دروس مقدمات تا سطوح عالیه خارج و اصول فقه را نزد اساتید تلمذ کرد.

شایان ذکر است این عالم ربانی بیش از 60 سال در حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم دینی بوده و از وی کتب زیادی به چاپ رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمای توحید، فروع دین و کتاب کلمة‌الله العلیا همراه با تجزیه و ترکیب کلام‌الله مجید که در شش جلد به دستور و هزینه مقام معظم رهبری به چاپ رسانده ،اشاره نمود.

این روحانی و مفسر قرآن کریم در زمینه ساخت مسجد در کوهدشت تلاش‌های زیادی داشت که از جمله مساجدی که به همت وی ساخته شده می‌توان به مسجد جامع کوهدشت، مسجد قاطرچین رومشگان، دو مسجد در روستاهای آدینه‌وند و روستای کوشکی و چهار مسجد در روستای پشت تنگ اشاره کرد.

وی بزرگانی چون آیات و حجج الاسلام، مومن، مرزوقی شمیرانی، سید جمال الدین موسوی، محمدی گلپایگانی، محسن قرائتی، ری شهری، مقتدایی، بوشهری و…در کلاس درس این عالم بزرگوار تلمذ کرده اند.

ایشان همچنین استادِ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز بود به طوری که وی در سفر به لرستان بارها از آیت الله آدینه وند به عنوان استاد ادبیات عرب خود نام برده و از ایشان تمجید کرد.

آیت الله محمدرضا آدینه‌وند که معروف به «نحوی لرستانی» نیز می باشد ، ۳۰ شهریورماه 93 در سن ۸۵ سالگی دارفانی را وداع نمودند.

2016-09-20_115957

(محل قبر مطهر آیت الله آدینه وند (ره) در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها  )

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=46447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.