• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نکاتی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر

  • کد خبر : 17214
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
نکاتی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر

سرویس یادداشت و مقاله “کانون سبحان”/حجت الاسلام سید محمد صایادادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد حضرت فاطمه معصومه (ع) دراوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـ ق، ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.آن حضرت بااین که ۲۸ سال عمر داشته […]

2015-07-11_010912سرویس یادداشت و مقاله “کانون سبحان”/حجت الاسلام سید محمد صایادادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد
حضرت فاطمه معصومه (ع) دراوّلین روز ماه ذى القعده سال ۱۷۳ هـ ق، ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.آن حضرت بااین که ۲۸ سال عمر داشته است ولی به علت هم کفو نداشتن ازدواج نکرده است .

سالروز ولادت آن فاطمه معصومه(س)(یک شنبه ۲۵ مردادماه)را که روز دختر نیز نام نهاده اند به دختران گرامی تبریک عرض می کنم و بدین مناسبت پنج نکته را تقدیم اهل مطالعه می کنم:

نکته اول:

یکی از مواردی که نظریه بسیاری از مردم با نظریه ی خداوندتفاوت دارد ، جایگاه و ارزشمندی دختران است. از منظر خداوند ، دختر رحمت الهی است و شش سال قبل از پسر به سن تکلیف می رسد و لیاقت سخن گفتن با خداوند را دارد ولی از منظر بسیاری از افراد دختر جنسی درجه چندمی دارد! و چون برخی ها دختر را وارث حساب نمی کنند به محض این که صاحب چند دختر شدند و از آمدن فرزند پسر مایوس شدند زمین کشاورزیشان را فروختند.تا بعد از فوت پدر باعث درد سر دختران یتیم نشود!

چون برخی ها برای دختران میراثی قائل نیستند بعد از فوت پدر همه ی ثروت بابای مرحوم را بین فرزندان ذکور تقسیم می کنند!

چون برخی هافقط از جهاتی اسلام را قبول کرده اند هرگز به آیه ای ارث دختران ایمان نیاوردند!آیه ای که می فرماید:يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلاَدِكُمْ لِلذَّكَرِمِثْلُ حَظِّ الأُنثَيَيْنِ…براى هر نر، چيزىدو برابر سهم ماده است.

راستی کدامین خواهر را سراغ دارید که از ارث بردن بدش بیاید؟

ای خدای بزرگ گاه دیده می شود چون پدری از دنیا می رود چند پسر و چند دختر دارد .دختر مستاجر است و فرزندان ذکور صاحب خانه و ثروت مندند ولی همه ی ارث را فرزندان ثروتمند می برند !

ای مسلمان توکه حق خواهرت را ظالمانه می بری حداقل از او تشکری کن و بگو شرمنده ی رویتان .حق بردن داشتی ولی نفسم اجازه نداد .اگر تشکر کردن نیز برایت جانگداز است به خانمت بگو حاجیه خانم ! بنده حق خواهرم را بردم و خوردم ،هر زمانی که منزلمان تشریف آورد، با احترام از او پذیرایی کن.او علاوه بر این که خواهر است و حق دارد ،ارثش را نیز برده ایم.

نکته دوم:

گاهی دختر خانمی که برادر ندارد ، گرفتار والدینی بی بینش نیز هست .از اینرو والدین به او می گویندچون برادر نداری باید به فکر بعد از مردن ما نیز باشی از اینرو چاره ای جز این نداری که با پسر عمویت ازدواج کنی ! اگر با پسر عمویت ازدواج کنی بعد از ما زمین کشاورزی نیز به پسر عمویت می رسد .

این دخترگرفتار فرهنگ جاهلیت می گوید این پسر عموی من وقتی نه قیافه ای دلپسند دارد ونه اخلاق دارد و نه …چگونه با او ازدواج کنم؟!

من تحصیل کرده چگونه با اویی که سوادخواندن و نوشتن هم ندارد ازدواج کنم؟!

از دختر منطقی سخن گفتن و از ناحیه پدر و مادر هم حقوق فرزند و بشر را زیر پا گذاشتن!آخرین سخن این سنخ از والدین این است که یا با فلانی ازدواج خواهی کرد و یا اسیر خاک خواهی شد!

ای خدای بزرگ وقتی کسی نمی تواند حتی با فلانی یک مسافرت برود چگونه می تواند یک عمر با او زندگی کند؟!

نکته سوم :

فرهنگ پسر دوستی کاری کرده است که (تقریبا) هر دختری که ازدواج می کند و به درجه ی حاملگی می رسد ، دوست دارد فرزندی پسر به دنیا بیاورد. برخی از اطرافیان هم به حدی دختر ستیزی می کنند و پسر را تک تاز میدان می کنند که آن خانم حامله را ، در دنیایی از استرس و اضطراب غرق می کنند!

چه بگویم وچه بنامم پدری را که وقتی خداوند چند دختر معصومه راتقدیمش کرده بود ، اتاق خوابش را از اتاق خواب خانمش جدا کرده بود!

چه خواهند کشید دخترانی که پدر و مادرشان به علت دختر متولد شدن آنها با هم مشکل پیدا کرده اند و در دو اتاق جداگانه می خوابند !

چه احساسی پیدا می کنند دخترانی که( به صورت زنده) از زبان پدر می شنوند که به مادرشان می گوید ازخدا فقط چند دختر دیده ای ! وقتی خیری ندیده ای چرا در روضه ی امام حسین(ع)شرکت می کنی؟!

چه بنویسم در مورد پدری که وقتی دختر دار می شود ،جامی از کتک تقدیم خانمش می کند و بالاخره آن خانم تازه فارغ شده ، با پا در میانی دیگران جان سالم به در می برد!

چه بنویسم در مورد والدینی که منزل دامادشان را ، بیگانه ای بیش نمی دانند!

نکته چهارم:

هر خانمی که حامله می شود مهمترین سخنانی که در منزل و پیرامون او رد و بدل می شود ، پرسش از جنسیت جنین است ! بعد از گذشت چندماه حتما خواهند پرسید سنوگرافی رفتی یا نه ؟ آیا می تواند سنوگرافی نرود؟ به یقین تا به دختر یا پسر بودن جنین او پی نبرند، هرگز رهایش نخواهند کرد!

اگر فرزند نخست دختر شد استرس او بیشتر می شود و چون دختر او بزرگ و بزرگ تر شد به حدی ازپسر بودن فرزند دومش خواهند گفت ، که آن دختر معصومه نیز از دختر بودنش نگران می شود و کلی دعا می کند فرزند بعدی پسر باشد و اگر دومین فرزند هم دختر تشریف آورد ،فقط خدا می داند ، دختر و مادر دختر و…چه خواهند کشید ؟!

ای کاش همگان فراموش کنند ، سوال پسر یا دختر بودن جنین را .

نکته پنجم:

یکی از القاب خاتم رسولان الهی «ابوالبنات »بود و او از این لقب کیف می کرد . یا رسول الله درجامعه ی امروزی اگر به برخی ها گفته شود بابای دختران چنان غمگین می شود که گویا فحشی رکیک نثارش کرده ای!

امام حسین(ع)به منزل خواهرش حضرت زینب(س) رفت .وارد منزل که شد خواهرش را خوابیده دید که نورآفتاب هم بر بدنش تابیده است .او تمام قد جلوی آفتاب ایستاد تا خورشید خواهرش را اذیت نکند.

ای کاش همه ی پیروان آن الگوهای بی نظیر نیز هم از لقب «ابوالبنات» کیف کنند و هم این که در گفتار و کردارحسین وار دلسوز خواهرنشان باشند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.